نیمکت مدرسه متفاوت با طرح جدید

نیمکت مدرسه متفاوت با طرح جدید

نیمکت

نیمکت

نیمکت مدرسه انواع مختلفی دارد و می تواند در مدل های متنوع تولید شود. نیمکت مدرسه متفاوت می تواند سلیقه های بیشتری را در بر گیرد و از همین رو بسیار مناسب برای مدارس مختلف می باشد. مدیران مدارس همواره سعی می کنند نیمکتی را متناسب با نیازهای خود خریداری کنند. گاهی این نیازها به دلیل حجم دانش آموزان می باشد و گاهی هم بنا بر امکانات مدرسه و خواسته های والدین می باشد. به طور کلی نیمکت های مدارس در سه دسته کلی قرار می گیرند. نیمکت پیش دبستانی و نیمکت دبستان و نیمکت راهنمایی یا دبیرستان که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و در مقالات قبلی به طور کامل در این باره صحبت کرده ایم.

در مورد تنوع مدل های نیمکت نیز باید به این اشاره نماییم که اصولا نیمکت ها در انواع یک نفره و دو نفره و سه نفره طراحی و ساخته می شوند. این تنوع در تعداد سبب می شود بتوانید برای هر نوع کلاسی مناسب ترین نیمکت را انتخاب و خرید نمایید. به طور مثال اکثرا مدارس غیر دولتی به دلیل تعداد کم دانش آموز سعی می کنند تا از نیمکت های تک نفره یا یک نفره استفاده کنند تا دانش آموز راحت تر بوده و هم کلاس به خوبی بهره برداری شود. اما در مدارس دیگر از جمله مدارسی که حجم زیادی دانش آموز را دارند باید از نیمکت های سه نفره استفاده شود تا تعداد بیشتری دانش آموز در کلاس جای بگیرند.

در مورد مدل های متنوع نیمکت های مدرسه نیز باید بگوییم که این نیمکت ها علاوه بر رده سنی و انواع یک نفره تا سه نفره می توانند مدل های گوناگونی نیز داشته باشند. گاهی می خواهید نیمکت ها دارای پشتی باشد و یا گاهی نیاز دارید که نشیمن نیمکت قابل جا به جایی بوده و یا برعکس می خواهید نشیمن و میز آن چسبیده باشد. از انواع مختلف دیگر نیز می توان به نیمکت هایی با پشتی و نشیمن پلاستیکی اشاره نمود که سبب راحتی بیشتر دانش آموز می شود. شما در هنگام انتخاب رنگ بندی آزاد هستید تا هر نوع رنگ بندی را برای نیمکت خود انتخاب نمایید. این رنگ باید متناسب با رنگ فرم یا کلی مدرسه و همچنین توجه به جذاب بودن رنگ برای دانش آموزان هر پایه می باشد.

نیمکت مدرسه متفاوت با طرح جدید

نیمکت های پیش دبستان می تواند در رنگ های جذابی طراحی و ساخته شود. این نیمکت ها به دلیل آنکه بیشتر برای کودکان با سن پایین استفاده می شود باید علاوه بر رنگ جذاب دارای طراحی های مخصوصی باشد. در هنگام طراحی باید به امنیت این کودکان توجه داشت و از متریال هایی استفاده کرد که کودک را دچار مشکل و حساسیت نکند. در مورد نوع طراحی نیز باید به امنیت آن توجه ویژه ای داشت و گوشه های نیمکت ها گرد باشد تا برای کودکان اتفاقی رخ ندهد. از سویی این نیمکت ها دارای مشخصات فنی متناسب با نیاز کودکان این سنین می باشد که باید آنرا رعایت نمود. از دیگر محصولات نوین چیر باید به مدل های صندلی آمفی تئاتر اشاره نمود که در سالن های آمفی تئاتر استفاده مب شود. سرویس خواب نیز می تواند مانند نیمکت ها از چوب های ام دی اف ساخته شود.

نیمکت مدرسه جدید دبستان نیز به دلیل رده سنی وسیعی که از دانش آموزان را در بر می گیرد. می تواند برای دانش آموزان مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و از این رو باید در زمان طراحی و ساخت به این توجه داشته که دانش آموزان با هر جسه و قدی بتوانند از این نیمکت ها استفاده کنند. این نیمکت ها نیز باید دارای استانداردهای ایمنی مناسبی باشند که این استانداردها از مرحله طراحی شروع می شود و باید در طراحی آنها به امنیت دانش آموز دقت شود. از سویی دیگر در زمان ساخت نیز باید هر مرحله با دقت انجام شده و در انتهای ساخت نیز یکبار بررسی و تست شود تا مشکلی وجود نداشته باشد.

منبع: نوین چیر