بررسی نیمکت های مدرسه و تفاوت آنها

بررسی نیمکت های مدرسه و تفاوت آنها

نیمکتپیش دبستانی

نیمکت های مدرسه در رده های سنی متفاوتی طراحی و ساخته می شوند. دسته بندی کلی این رده ها به پیش دبستانی و دبستان و راهنمایی یا دبیرستان تقسیم بندی می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از این جهت در این مطلب از سایت نوین چیر قصد داریم تا به طور دقیق هر کدام را بررسی و ویژگی های کلیدی هر کدام را نام برده تا شما بتوانید با دقت بیشتری نسبت به انتخاب و خرید نیمکت مدرسه اقدام کنید.

نیمکت های پیش دبستان خاص بوده و دلیل این خاص بودن نیز به کاربری آن بر می گردد. کودکان در سنین ۵ تا ۷ سال بسیار حساس بوده و اینکه بخواهید آنها بر روی یک صندلی نشسته و نقاشی یا کارهای دیگر کنند بسیار سخت می باشد. از این رو نیمکت هایی که برای این رنج سنی طراحی  و تولید می شود باید به گونه ای باشد که کودک را جذب نماید. از این رو هم در زمان طراحی باید به این نکته دقت نمود که طراحی آن کودک پسند باشد هم رنگ های به کار رفته در آن جذاب باشد تا کودک از نشستن بر روی آن لذت ببرد.

در مورد نیمکت های دبستان نیز باید عرض کنیم که هر کدام از این نیمکت ها نیز ویژگی خاص خود را دارد. نیمکت دبستان را کودکان ۷ تا ۱۲ ساله استفاده کرده و مهم می باشد که این نیمکت ها بیشترین سازگاری را با بدن کودکان داشته باشند. کودکان در این سنین رشد بسیاری داشته و لازم است تا به طور دقیق نیمکت هایی مناسب برای آنها طراحی و ساخته شود. وزن و قد کودکان در طی دوره دبستان تا حد زیادی بالا می رود و باید نیمکت طوری باشد تا هر دانش آموزی ابتدایی بتواند به طور دقیق از این نیمکت ها استفاده کند. از طرفی طراحی آنها نیز باید به شکل دقیق باشد. استاندارد های فنی و ایمنی این نیمکا ها می تواند به شما برای بهتر انتخاب کردن کمک نماید.

بررسی نیمکت های مدرسه و تفاوت آنها

بعد از نیمکت های دبستان نوبت به نیمکت های راهنمایی و دبیرستان می رسد که باید دارای مقاومت بسیار بالایی باشد زیرا دانش آموزان در این سنین شیطنت های بیشتری داشته و به دلیل جسه آنها اگر نیمکت مقاوم نداشته باشد در زمان کمی خراب می شود. این نیمکت ها در مقایسه با دیگر نیمکت ها ابعاد بزرگتری داشته و از لحاظ رنگ بندی نیز به شکل ساده تری تولید می شوند. در ادامه سعی می کنیم نکاتی کوتاه را در مورد انواع مدل نیمکت مدرسه بیان کنیم.

در مورد استاندارد های ایمنی این نیمکت ها نیز باید گفت که این نیمکت ها باید دارای یک سری استاندارد های ایمنی باشد. ابتدا باید این نیمکت ها در قسمت طراحی به گونه ای باشد که مناسب ارگونومی بدن دانش آموزان باشد و کنارها ها نیز باید سعی شود گرد باشد و در کل در محصول لبه های تیز نباشد. از طرف دیگر نیاز است در زمان تولید و ساخت متریال های مناسبی انتخاب شود و این متریال ها داشن آموزان را دچار آلرژی و مشکل نکنند. با همه این موارد در حین ساخت دقت به جوش و کیفیت انجام هر مرحله بسیار مهم می باشد و در انتها نیز باید یکبار دیگر کل محصول مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلی در محصول نهایی نباشد.

منبع: نوین چیر