ویژگی های نیمکت تک نفره

ویژگی های نیمکت تک نفره

امروزه با وجود امکانات مدرن در مدارس کشور نیمکت های با کیفیت و به روز یکی از مهم ترین اجزای آن مدرسه به شمار می رود . نیمکت های مدارس انواع مختلفی دارند که نیمکت تک نفره نمونه ای از آنها هستند پس به دلیل تنوع زیاد محصولات آموزشی در هنگام خرید باید توجه بسیاری داشت تا محصول خریداری شده از نظر جنس / رنگ و ظاهر کاملا متناسب با کلاس آموزشی و دانش آموزان باشد .

شرکت تیوان با تولید خود در زمینه محصولات آموزشی و تجهیزات مدارس توانسته برخی از مشکلات را برطرف نموده و نیمکت های با کیفیتی را خدمت مشتریان عزیز ارائه نماید .

نیمکت های تولید شده توسط شرکت تیوان در سه مقطع پیش دبستان / دبستان / راهنمایی و دبیرستان می باشد البته قابل ذکر است که نیمکت های تک نفره فق تا مقطع راهنمایی قابل تولید هستند و بهتر است برای مقطع دبیرستان از نیمکت های دو نفره استفاده شود .

نیمکت های تک نفره مقطع پیش دبستان مناسب کودکان ۴ تا ۶ سال و نیمکت های تک نفره مقطع دبستان برای دانش آموزان ۷ تا ۱۳ سال و نیمکت های تک نفره مقطع راهنمایی برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ سال قابل استفاده می باشد .

نیمکت مدرسه ی تک نفره از جهت اینکه فقط برای یک نفر طراحی و تولید می شود بسیار راحت تر است و دانش آموزان جایگاه ویژه ای برای خود در کلاس های آموزشی خواهند داشت .

نیمکت های تک نفره و یا دو نفره دارای متریال متفاوتی هستند که به دلخواه خریداران انتخاب می شوند برای مثال نیمکت هایی با متریال چوب ام دی اف و یا فایبر گلاس که پلاستیکی فشرده هستند و هر کدام از ویژگی هایی بر خوردار می باشند .

یکی از مهم ترین و ضروری ترین نکاتی که باید به آن توجه نمود استاندارد های نیمکت های مدارس می باشند که هم بر روی جسم و هم بر روی ذهن دانش آموزان می تواند تاثیر مثبت یا منفی باقی بگذارد . به دلیل اینکه دانش آموزان ساعات متمادی زیادی را در مدرسه سپری می کنند و با نیمکت مدارس بسیار سروکار دارند باید بهترین و مرغوب ترین امکانات را در اختیار انها بگذاریم .

نیمکت های غیر استاندارد و بی کیفیت باعث بروز مشکلات جسمی می شود و اختلالات اسکلت – عضلانی را ده ها برابر افزایش می دهد که برخی از آنها جبران ناپذیرند پس از اینکه دانش آموز دچار مشکلات جسمی می شود انگیزه و شوروشوق کافی را برای ادگیری مطالب نخواهد داشت و باعث درگیری های ذهنی و مشکلات مشابه می شود .

پس مربیان و مسئولین مدارس و حتی والدین این نکات را باید توجه داشته باشند و ضرورت های لازم را نادیده نگیرند چرا که جامعه نیازمند نسلی سالم و با نشاط در آینده می باشد از این رو خرید امکانات و تجهیزات سالم که سلامت دانش آموزان را تضمین نماید یکی از ضرورت های لازم برای تجهیز کردن یک مدرسه می باشد .

شرکت ها و تولید کننده های صندلی های آموزشی و اداری در سطح کشور هر کدام بر اساس کیفیت و پشتیبانی و قیمت با یکدیگرند در رقابت هستند .

ارتفاع نیمکت نیز باید به حدی باشد که زاویه ی زانوها نود درجه باشد و اگر ارتفاع نیمکت بیش از حد باشد که پاهای دانش آموزان آویزان باشد موجب فشار به نشیمن گاه و لگنچه می شود که کمر درد در پی خواهد داشت و اگر ارتفاع آن کمتر از قد پای دانش آموز باشد موجب جمع شدگی پای دانش آموز و وارد شدن فشار به زانوی وی می شود که در دراز مدت عوارض انحراف زانو را نیز در پی خواهد داشت . هر میز و نیمکت به طور معمول از رویه ی میز و پایه تشکیل شده است اما میز و نیمکت استاندارد و بهداشتی اجزای دیگری نیز دارد :

– میله ای در جلو که محل قرار گرفتن پاهاست .

– پیچ هایی که ارتفاع را تنظیم می کند .

-پیچ هایی که فاصله ی نیمکت تا میز را تنظیم می کند .

– قابلیت شیب پیدا کردن رویه ی میز هنگام انتخاب میز تحریر یا نیمکت .

 حتما چهار بخش اصلی بالا را در نظر داشته باشید اهمیت این دقت در نیمکت مدرسه بیشتر است و همکاری و توجه بسیارزیاد مدیران مدارس را الزامی می سازد .

مدرسه محلی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است اما بی توجهی به عوامل ارگونومی سلامت دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد .

نشستن روی صندلی های کوتاه یا خیلی بلند مشکلات جسمانی و ذهنی زیادی برای دانش آموزان ایجاد می کند از این رو کارشناسان و طراحان مجرب شرکت تیوان بررسی های لازم را برای داشتن یک محصول با کیفیت دارند .

ویژگی های نیمکت تک نفره

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با نیمکت ها رنگ بندی انها و تناسب شان در فضای کلاس می باشد . همانطور که می دانیم رنگ بندی نیمکت ها با روحیه ی دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد .

چوب های ام دی اف دارای رنگ های بسیار زیادی می باشد اما در اکثر مواقع از زرد / صورتی / آبی فیروزه ای و قرمز استفاده میشود .

طبق نظریه محققان میزان و نوع رنگ بر یادگیری موثر است ، هر رنگی با طول موج مشخصی نوع رفتار در فرد را شکل می دهد .

برای مثال رنگ قرمز به وجود آورنده حس هیجان و رنگ آبی ایجاد کننده حس ارامش و رنگ بنفش موجب حالت سکون در فرد می شود .

بنابراین توصیه می شود در مقطع دبستان از رنگ های قرمز و نارنجی و در مقاطع پیش دبستان از صورتی و آبی استفاده شود .

رنگ های روشن به ویژه رنگ های گرم که شامل قرمز و نارنجی و زرد می شوند سبب هوشیاری ذهنی و افزایش فعالیت های خاص بهره ی هوشی می شود بنابراین کلاس با رنگ آبی روشن یا زرد مایل به سبز به مراتب جلوه ی جذاب تری به نسبت کلاسی با دیواره های خاکستری دارد .

پژوهش های پی در پی در در رابطه با رنگ بندی کلاس های آموزشی ب اهمیت نقش رنگ در تعلیم و تربیت تاکید می کند .

از دیگر ویژگی های نیمکت های دانش آموزی به رنگ پایه ها می توان اشاره نمود که در اصل پایه ها از فلز آهن می باشند و با رنگ الکترو استاتیک پوشیده شده اند البته رنگ های الکترو استاتیک نیز تنوع زیادی دارد که به دلخواه مشتریان انتخاب می شود . جوشکاری های استفاده شده در این نیمکت ها بسیار دقیق و منظم می باشند تا محصولی با کیفیت و با ظریف کاری خدمت مشتریان ارائه شود ، جوشکاری ها در عین دقیق بودن بسیار مقاوم هستند و در صورت ضربه به فلز دچار شکستگی یا خمیدگی نمی شوند و تمامی جوش ها با گاز سی او دو اجزای محصول را بهم متصل می کند .

نوع دیگر نیمکت های ساخته شده با ام دی اف ، نیمکت هایی هستند که ام دی اف رنگی ندارند و در عین سادگی ، جذابیت و زیبایی خود را حفظ نموده اند که این محصول بیشتر در مقاطع راهنمایی و دبیرستان کاربرد دارد .

این نیمکت ها با رنگ آلدر پوشیده شده اند و در برابر ضربه مقاوم هستند و دچار خراشیدگی نخواهند شد .

نیمکت مدارس همانطور که گفتیم انواع مختلفی دارد و دارای ویژگی ها و قابلیت های متنوع می باشد .

نیمکت مدرسه تولید شده توسط شرکت تیوان دارای جا مدادی / ورقه جا کتابی و قلاب می باشد که استفاده از این محصول را بسیار آسان نموده .

جامدادی های طراحی شده بر روی میز ها با ابزار آلات مدرن و پیشرفته باعث شده دانش آموزان برای قرار دادن لوازم التحریر خود راحت تر باشند .

ورقه های جاکتابی تعبیه شده در زیر میزها ضخامت هفت میلی متر را دارند و دانش آموزان می توانند متاب و وسایل مورد نیاز خود را در آنجا قرار دهند .

و قلاب هایی که در دو طرف میز قرار دارند و محل قرار آویزان نمودن کیف دانش آموزان می باشد که موجب می شود کیف و وسایل دانش آموزان فضای کمتری را اشغال کند . البته تمامی موارد ذکر شده قابل حذف یا اضافه می باشند و به انتخاب خریداران بستگی دارد .

نکته قابل توجه دیگری در رابطه با نیمکت ها ، نحوه ی چیدمان آن ها در فضای کلاس می باشد ، نیمکت های موجود در کلاس بایستی به طوری چیده شوند که تمامی دانش آموزان حاضر در کلاس دید و زاویه ی کافی را نسبت به تخته و میز معلم داشته باشند و نیمکمت ها یا میزوصندلی ها طوری چیده نشود که به مهره های ستون فقرات و گردن آن ها فشار اضافی وارد شود و بچه ها دچار کسالت یا خستگی شوند .

یک کلاس درس باید جنبه تفریحی داشته باشد  کماکان که بتوانند تمرکز کنند و مباحث را به خوبی یاد بگیرند . طبق تحقیقات انجام شده امروزه ۸۰ درصد دانش آموزان دختر و ۴۰ درصد دانش آموزان پسر دچار ناهنجاری های اسکلتی –عضلانی هستند که ناشی از نادرست نشستن در کلاس و یا کیف های مدرسه سنگین می باشد که بر روی ستون فقرات فشار وارد می نماید .طراحان نیمکت ها بر این باور اند که فاصله ی میز تا سطح زمین و تکیه گاه تا سطح میز می بایست طوری باشد که دانش آموزان برای خواندن دروس خود نباید به جلو خم شوند و فاصله ی کتاب روی میز تا چشم آنها نباید بیشتر از ۴۰ سانتی متر باشد .

بنابراین پیشنهاد می شود در مدارس نحوه ی صحیح نشستن و استفاده ی درست از نیمکت ها به دانش آموزان اموزش داده شود چرا که خرید بهترین  تجهیزات و امکانات برای دانش آموزان به تنهایی کافی نمی باشد .

ویژگی های نیمکت تک نفره

نیمکت های دانش آموزی غیراستاندارد با قیمت های پایینی به فروش می رسند که از متریال های بی کیفیت و مکانیزم فوق العاده ضعیف تهیه شده اند و در کمترین زمان دچار فرسودگی می شوند ، نیمکت های دانش آموزی استاندارد و با کیفیت سلامت دانش آموزان و نسل های آینده را تضمین می کنند و هزینه کردن برای سلامتی نوجوانان و جوانان هر چند گزاف دارای ازرش و اهمیت بسیاری ست .

ازدیگر محصولات آموزشی شرکت تیوان به صندلی های دسته تحریر و یا نیمکت های دو و سه نفره می توان اشاره نمود که دارای متریال های یکسانی هستند .

صندلی های دسته تحریر قابل استفاده در مراکز آموزشی مثل آموزشگاه های زبان یا حتی مدارس می باشند که اکثرا این صندلی ها در مقاطع راهنمایی و دبیرستان کاربرد دارد .

دسته ی صندلی های دانشجویی در جهت بالا و پایین حرکت می کنند و استفاده از آن را تا حد امکان سهل می سازند ، برای افراد چپ دست دسته ی صندلی ها در سمت چپ و برای افراد راست دست دسته ی صندلی ها در سمت راست طراحی و تولید می شود .

نیمکت های دو یا سه نفره

نیمکت مدارس دو و سه نفره ی ساخت شرکت تیوان دارای عرض و ارتفاع و طول بیشتری به نسبت دیگر نیمکت هاست و فضای بیشتری برای قرار دادن آن لازم است .

خرید و فروش نیمکت مدارس به صورت آنلاین نیز انجام می شود که خریداران می توانند با کارشناسان فروش شرکت تیوان یا مشاوران تماس حاصل فرماید و برای خرید یک محصول خوب به صورت رایگان راهنمایی شوند .

ارتفاع نشیمن در نیمکت های دو و سه نفره ی مقطع پیش دبستان ۳۵ و ارتفاع میز ۶۰ می باشد .

ارتفاع نشیمن در نیمکت های دو و سه نفره ی مقطع دبستان ۴۰ و ارتفاع میز ۷۰ می باشد و همچنین ارتفاع نشیمن در نیمکت های دو و سه نفره ی مقطع راهنمایی و دبیرستان ۴۵ و ارتفاع میز ۸۰ می باشد که تمامی این ابعاد استاندارد هستند .

البته شرکت تیوان در نظر دارد در تولیدات آینده ی خود میزوصندلی و نیمکت هایی طراحی و تولید کند که بر اساس قد و وزن دانش آموزان قابل تنظیم باشد و همه ی دانش آموزان با جثه های متفاوت بتوانند از این محصول استفاده نمایند .

کلیه محصولات شرکت تیوان با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش با بهترین متریال و مکانیزم مقاوم و قیمت های نازل و مقرون به صرفه به تمامی نقاط ایران و حتی کشور های همجوار ارسال می شود .شما می توانید با مطالعه انواع نیمکت دانش آموزی در اینباره بیشتر بدانید

منبع: وبسایت نوین چیر