رنگ بندی صندلی های آمفی تئاتر

رنگ بندی صندلی های آمفی تئاتر

مبلمان سینمایی

مبلمان سینمایی

یکی از مباحث مهم در رابطه با اجرا و دکوراسیون سالن های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی رنگ بندی صندلی های استفاده شده در آن مجموعه می باشد که رنگ بندی فضا و جلوه ی آن ارتباط مستقیمی با جذب تماشاگران خواهد داشت .رنگ بندی و چیدمان مناسب در فضای سالن باعث دلنشین شدن صحنه و جلب توجه می شود و تماشاگران را وادار به تماشای اجرا می کند .

هر کدام از رنگ ها ویژگی مخصوص به خود را دارند و باید متناسب با کارایی سالن رنگ بندی دکوراسیون داخلی انتخاب شود. منظور از رنگ بندی دکوراسیون داخلی رنگ بندی پرده / کف سالن / دیوار ها و مهم ترین قسمت صندلی ها می باشد که تمامی این اجزا محیط مد نظر را به وجود می اورند . کف سالن همایش / رنگ پرده ها / رنگ صندلی های همایشی توصیه می شود که رنگ یکسانی باشد اما برای تنوع از همان رنگ به صورت لایت و یا تیره استفاده شود .

شرکت تیوان با تولید محصولات خود در زمینه طراحی و اجرای  صندلی های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی آمادگی خود را به خریداران نوید می دهد . هنگام ورود حضاران به سالن اولین چیزی که توجه آنها را به خود جلب می کند رنگ بندی فضای داخلی سالن و صندلی ها و نحوه چیدمان آنها می باشد . پس برای طراحی چنین محیطی باید دقت بسیاری کرد . خواسته ما جلب رضایت شما و ساخت بهترین مجموعه هاست ما همواره تمایل داریم تا بهترین و باکیفیت ترین خدمات را ارائه دهیم و در این راه همواره استواریم .

همانطور که گفته شد هر رنگی کاربرد مختص به خود را دارد و فقط در برخی از سالن ها استفاده می شود برای مثال رنگ قرمز و زرشکی و آلبالویی بیشتر در سالن های سینمایی استفاده می شود چرا که کارشناسان معتقدند وجود رنگ قرمز در سالن باعث ایجاد تمرکز و همچنین جذابیت فضا می شود دلایل بیشتری برای وجود رنگ قرمز در سالن ها وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم :

۱٫اولین دلیلی که ثابت می کند این رنگ چرا در سالن های سینمایی به وفور یافت می شود علاقه ی پادشاهان و فرمانروایان بوده و در گذشته رنگ قرمز رنگ درباری و شاهانه محسوب می شده .

  1. دلیل دوم اینکه رنگ قرمز باعث تاریکی در سالن می شود و اینکه فرصتی ایجاد می کند که سن و محل اجرای نمایش کانون توجه باشد و شور و شعف بیشتری در تماشاچیان ایجاد کند .
  2. همچنین به گفته ی طراحان سالن های آمفی تئاتر و سینمایی وجود رنگ قرمز در فضای سالن به مدرن بود فضا کمک می کند و این رنگ هارمونی بسیار منحصر بفردی را با دیگر رنگ ها به وجود می آورد .

رنگ بندی صندلی های آمفی تئاتر

در بیشتر مواقع از رنگ سیاه برای ترکیب کف سالن ها و دیوارها برای مکمل بودن آن با رنگ قرمز استفاده می شود . برای دکور به جای رنگ سیاه می توان از چوب ام دی اف که طیف وسیعی از رنگ ها و طرح های مختلف دارد استفاده کرد البته باید توجه کرد که ام دی اف از نظرزیبایی و مقاومت باید دارای کیفیت بالایی باشد .

صندلی های سینمایی / همایشی و آمفی تئاتر قابل استفاده در سالن های موسیقی / سالن های کنسرت / سالن های اجلاس و کنفرانس / سینماها و سالن های نمایش و تئاتر کاربرد دارند . برای طراحی و اجرای سالن های کنسرت و یا سالن هایی که غیررسمی است بهتر است از رنگ های لایت و مکمل شان استفاده شود برای مثال از صندلی های کرم رنگ / سفید / نسکافه ای استفاده شود البته اگر صندلی ها به رنگ کرم باشد توصیه می شود که پرده هاو دیواره ها به رنگ قهوه ای باشد یا برای سالن های رسمی از صندلی های قهوه ای با دکور کرم استفاده شود . در سالن های کنسرت و موسیقی به دلیل اذدحام زیاد و حضور تعداد زیادی از تماشاچیان بهتر است که نورپردازی بیشتری استفاده شود تا هم سالن جلوه ی خاصی داشته باشد و هم تماشاگران به دلیل حضور به مدت زیاد احساس کسالت  و رنجش نکنند و از مکان طراحی شده نهایت لذت را ببرند  زیرا آنچه که در زمان همایش ها خسته کننده و کسالت آور می شود تحمل صندلی ای است که روی آن نشسته اید . حضور داشتن در سالنی که میهمانان به ناچار آنجا را تحمل می کنند به خودی خود استرس زا است بنابراین طراحان برای ایجاد یک سالن آمفی تئاتر مناسب باید نهایت تلاش و کوشش خود را کنند . استفاده از نور مصنوعی علاوه بر تاثیر بر رنگ بندی صندلی ها و جلوه ی سالن دردید و دسترسی تماشاگران به سن و صحنه ی نمایش نیز نقش خواهد داشت .

صندلی های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی دارای دو نوع دسته هستند : دسته هایی تهیه شده با چوب ام دی اف و دسته هایی تهیه شده از انتگرال که هر کدام مزیت های خود را دارد . دسته های انتگرال به رنگ سیاه و تک رنگ می باشد ولی همانطور که در مطالب فوق ذکر شد چوب های ام دی اف ازرنگ بندی های بسیار زیادی تشکیل شده اند . دسته های انتگرال ضد خش / ضد آب و ضد ضربه هستند و در صورت استفاده مکرر تغییر حالت نمی دهند اما دسته های چوبی ام دی اف در عین زیبایی و جذابیتی که در نمای صندلی ایجاد می کنند با اصابت شیء نوک تیز دچار خراشیدگی می شوند ولی در صورت استفاده مکرر دچار فرسودگی نمی شوند و از نظر مقاومت تقریبا با دسته های انتگرالی یکسان می باشد . البته قابل ذکر است که دسته های انتگرالی شکل دیگری را شامل می شوند که دسته ی پاپ کرنی هستند و جایگاهی برای قرار دادن بطر آب / پاپ کرن و یا هر وسیله ی مورد نیازی مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی دیگر از مواردی که در رنگ بندی صندلی ها تاثیر بسزایی دارد و جلوه ی سالن را افزایش خواهد داد نور پردازی سالن می باشد . ترجیح کارشناسان مجرب شرکت تیوان نورهای مصنوعی می باشد چرا که با وجود نور های مصنوعی فضای مدرن و یا رسمی سالن با ترکیب رنگ موردنظر خریداران سبک مدرن / رسمی / کلاسیک سالن حفظ می شود و این نورها قابل تنظیم می باشند و میتوان در صورت نیاز کم یا زیاد شوند .

یکی دیگر از عوامل موثر در رنگ بندی صندلی های آمفی تئاتر و همایشی که در اکثر سالن ها اجرا می شود وجود صندلی های وی آی پی است معمولا در دو ردیف اول سالن های همایشی / سینمایی و موسیقی از صندلی های وی آی پی کار برده می شود که مخصوص میهمانان ویژه می باشد .رنگ بندی صندلی های وی آی پی می بایست برای طراحان و اجرا کنندگان حائز اهمیت بسیاری باشد اگر بعنوان مثال اگر تمامی صندلی ها به رنگ زرشکی است پیشنهاد می شود که رنگ صندلی های وی آی پی قرمز باشد و یا اگر صندلی های معمولی به رنگ قهوه ای است صندلی های وی آی پی اگر به رنگ نسکافه ای باشد جلوه ی زیبایی به سالن خواهد بخشید .

پارچه ی استفاده شده در تولید صندلی ها باید از نوع مرغوب باشد زیرا اگر پارچه مناسب نباشد بعد از مدتی از بین رفته و ظاهر کلی صندلی زیر سوال می رود .

جنس پارچه ی صندلی های آمفی تئاتر شانل می باشد .شانل یا شنل نوعی پارچه کرکی نرم و براق است که از نخ طبیعی ابریشم و یا نخ های مصنوعی مانند آکریلیک / رازیون / الفین بافته می شود که در رنگ بندی مختلف با توجه به کاربرد و سلیقه خریداران به فروش می رسد همچنین به دلیل درخشندگی و لوکس بودن آن در دکوراسیون داخلی نقش ویژه ای دارد . پارچه ی شانل از قابلیت کند سوزی برخوردار است و هنگام آتش سوزی به دلیل الیاف استفاده شده در آن به سرعت دچار سوختگی و فرسودگی نمی شود  قابل ذکر است که دوخت روکش های تمامی صندلی های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی شرکت تیوان با نهایت ظرافت و دقت و بدون اشکال و بی نظمی صورت گرفته و همچنین در صورت ریخته شدن لکه ای بر روی پارچه ها به سهولت قابل پاک شدن و شستشو می باشد .البته این را هم باید درنظر گرفت که در طراحی داخلی سالن های آمفی تئاتر باید از سیستم اکوستیک استفاده کرد که به کیفیت سالن افزوده شود و آلودگی صوتی به صورت منزجر کننده نباشد که مخاطبین را مورد خستگی و تنش قرار دهد بنابراین سیستم اکوستیک کردن دیواره های سالن امری بسیار مهم برای داشتن مجموعه ای باکیفیت و دلنشین می باشد .

ما در شرکت تیوان این افتخار را داریم که با تولید انواع صندلی های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی بخشی از بازار فروش این محصولات را در کشور در اختیار داشته باشیم .

از دیگر ویژگی های صندلی های همایشی یا آمفی تئاتر شرکت تیوان :

از دیگر ویژگی های صندلی های همایشی و امفی تئاتر تیوان میتوان به وکیوم و فوم سرد تهیه شده در کف صندلی و پشتی صندلی اشاره نمود که بسیار انعطاف پذیر و مقاوم هستند و در صورت استفاده به طور مداوم تغییر حالت نمی دهند .فوم سرد از دوام بالایی برخوردار است ولی متاسفانه تهدای از تولیدکنندگان صندلی های همایشی و آمفی تئاتر از فوم گرم استفاده می کنند که از کیفیت و عمر پایینی برخوردار است .پایه های صندلی یا همان استراکچر کلی از جنس فلز می باشد که با رنگ پودری الکترو استاتیک و یا رنگ کوره ای پوشیده شده است . این کار باعث می شود با گذشت زمان و یا هنگام ضربه خوردن به پایه ها رنگ صندلی دچار تغییر و مشکل نشود .تمامی ابعاد و اندازه های صندلی های سینمایی / همایشی و آمفی تئاتر شرکت تیوان استاندارد می باشد و هیچگونه اختلالی برای مهره های ستون فقرات و گردن ایجاد نمی کند .همچنین کلیه صندلی های شرکت تیوان قابل شستشو هستند و مقاومت زیادی در برابر اسیدهای شوینده و تغییرات دمایی دارند. وجود آرم و برند شرکت تیوان که روی همه ی صندلی های سینمایی/  آمفی تئاتر و نمایشی می باشد این اطمینان را به خریداران عزیز می دهد که تمامی محصولات از استاندارد و کیفیت بالایی برخور دار هستند .

رنگ بندی صندلی های آمفی تئاتر

یکی دیگر از مزیت های صندلی های قابل اجرا در سالن های آمفی تئاتر / موسیقی / اجلاس و کنفرانس قابلیت تاشو بودن آنها می باشد که این امر باعث شده صندلی ها فضای کمتری را در هر ردیف اشغال کنند و عبور در میان ردیف ها به سهولت امکان پذیر باشد . مکانیزم باز و بسته شدن صندلی باید به صورتی باشد که با کمترین نیرو بر جلوی صندلی کفی آن به صورت افقی قرار گیرد .

سیستم تعادلی کلیه محصولات آمفی تئاتر شرکت تیوان از نوع تعادلی_یاتاقانی می باشد که وجود وزنه در انتهای کف صندلی ها باعث ایجاد تعادل و تاشو بودن آنها شده است و ایجاد فنر در بین کف و پشتی صندلی ها خاصیت کشسانی داشته باشند و به صندلی ها به راحتی باز و یا بسته شوند .

از دیگر محصولات شرکت تیوان می توان به صندلی های آموزشی دانشجویی فایبر گلاس و چوب ام دی اف/ نیمکت های دانش آموزی از مقطع پیش دبستان تا دبیرستان/ صندلی های استادیومی / تابلو اعلانات / وایت برد / کتابخانه /صندلی اداری و صندلی انتظار نام برد که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارا می باشند .

رنگ بندی هر کدام متفاوت است که با توجه به محیط مد نظر و با وجود سلیقه مصرف کنندگان تمامی محصولات به فروش می رسند .

تمامی تلاش همکاران ما در شرکت تیوان این است که با استفاده از امکانات و تجهیزات گفته شده در فوق بتواند الگویی جهت استفاده از دانش روز / بالا بردن کیفیت / رعایت استاندارد های رو دنیا و در نهایت باعث آسودگی خاطر مشاورین و کارفرمایان گرامی شود با امید به آن که بتوانیم گامی هرچند اندک در رونق اقتصادی کشور عزیزمان برداریم .

کلیه محصولات شرکت تیوان به صورت جزئی و کلی با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش همراه با نصب به سراسر نقاط ایران و کشورهای همجوار ارسال می شود .

منبع: نوین چیر