رنگ بندی نیمکت مدارس

رنگ بندی نیمکت مدارس

یکی از عوامل بسیار موثر در دکوراسیون داخلی و فضای داخلی کلاس های آموزشی رنگ بندی نیمکت هاست .برای خریداری نیمکت های آموزشی علاوه بر استاندارد ها باید به ویژگی های ظاهری و رنگ بندی آنها توجه داشت چرا که رنگ بندی نیمکت ها تاثیر بسزایی در فعالیت های مغزی و یادگیری دانش آموزان دارد و باعث ایجاد روحیه و شادابی و جذب دانش آموزان به کلاس درس می شود . رنگ ها تنها عامل  تفاوت اشیاها می باشند  و رنگ های استفاده شده در هر محیط تاثیر مستقیم با روان و نشاط درونی افراد در هر گروهی سنی از کودکان تا بزرگسالان دارد. اخیرا وجود وایت برد در کلاس بی روح بودن آن را تشدید می کند و فضای کلاس را خالی نمایان می سازد بنابراین باید نحوه رنگ بندی نیمکت های دانش آموزی طوری باشد که ترکیب و تناسب زیبایی ایجاد کند و دانش آموز را به وجد بیاورد .

بنابراین شرکت تیوان با تولید میزوصندلی و نیمکت های دانش آموزی خود  در طرح و رنگ بندی های مختلف و شکل های گوناگون اعلام آمادگی می کند. بررسی های متعدد توسط کارشناسان و محققان نشان می دهد که رنگ بندی محیط و پیرامون بر یادگیری موثر است و شور و اشتیاق و انگیزه ی بیشتری به دانش آموزان القا می کند .  هر رنگی با طول موج مشخصی نوع رفتار فرد را شکل می دهد .رنگ های روشن به ویژه رنگ های گرم که شامل قرمز/نارنجی/زرد می شوند سبب هوشیاری ذهنی و افزایش فعالیت های خاص بهره ی هوشی می شود بنابراین کلاسی ب دکوراسیون و فضای داخلی به رنگ آبی روشن یا زرد مایل به سبز به مراتب جلوه ی جذاب تری به نسبت کلاسی با دیواره ها و وسایل خااکستری دارد .همچنین پژوهش های پی در پی در رابطه با رنگ بندی وسایل و اجزای کلاس های آموزش بر اهمیت نقش رنگ در تعلیم و تربیت تاکید می کند .

هرکدام از رنگ ها به وجود آورنده برخی احساس در افراد می شود برای مثال وچود رنگ قرمز هیجان را ایجاد می کند و وجود رنگ زرد وآبی  آرامش درونی  و رنگ صورتی مهربانی و عطوفت را انتقال می دهد و رنگ بنفش به وجود آورنده حالت سکون می باشد و بالعکس رنگ خاکستری اضطراب و نگرانی و ترس نهفته ای را به همراه دارد . نیمکت های دانش آموزی شرکت تیوان در سه مقطع پیش دبستان / دبستان/ راهنمایی و دبیرستان طراحی و تولید می شوند و هر کدام با توجه به رده ی سنی دانش آموزان دارای ابعاد و اندازه های خاص خود می باشند . نیمکت های مقطع پیش دبستان دارای ارتفاع ۶۰ سانتی متر / ارتفاع نیمکت های دانش آموزی مقطع دبستان ۷۰ سانتی متر و ارتفاع نیمکت های دانش آموزی مقطع راهنمایی و دبیرستان ۸۰ سانتی متر می باشد .تمامی این نیمکت ها علاوه بر ابعاد و اندازه های متفاوت رنگ های مختلف را نیز شامل می شوند که دارای رنگ های قرمز / سبز / زرد / صورتی هستند که قابل استفاده در تمامی مقاطع تحصیلی می باشد .

نوع دیگر این نیمکت ها نیمکت هایی هستند که با رنگ آلدر پوشیده شده اند و درعین سادگی زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده اند رنگ پایه های این نیمکت ها همگی از رنگ استاتیک هستند و مورد استفاده در تمامی مقاطع هستند . جنس تمامی نیمکت ها از چوب ام دی اف درجه یک می باشد که به خریداران می توانند به دلخواه خود کفی پشت و جلو و کفی جا کتابی را از فایبر گلاس که پلاستیکی فشرده می باشد سفارش دهند .

پژوهشگران معتقدند بهتر است در رنگ بندی محیط کلاس درس و نیمکت های دانش آموزی از رنگ های خنثی کمتر استفاده شود که شامل بژ / سفید و استخوانی می شود همچنین در دوره ابندایی ازرنگ سفید و رنگ های به دور از شفافیت استفاده شود ولی در دوره راهنمایی رنگ نارنجی /آبی و سبز رنگ های پیشنهادی هستند و در دوره ی متوسطه سه رنگ زرد / سبز و بنفش توصیه می شود . اگر کلاس انتخاب شده برای چیدمان نور کافی نداشته باشد توصیه می شود از وسایل و میزوصندلی و نیمکت های دانش آموزی با رنگ های روشن استفاده شود تا کلاس از نظر ظاهری بزرگتر دیده شود .

رنگ بندی نیمکت مدارس

همانطور که می دانیم دانش آموزان ساعات متمادی زیادی را باید در مدرسه سپری کنند پس ارتقا و به روز رسانی تجهیزات مراکز آموزشی یکی از ضروری ترین مواردی است که مسئولان مدارس و حتی والدین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.طراحی میز و صندلی ها و نیمکت های دانش آموزی نیازمند رعایت اصول و استاندارد هاست و اما رعایت این موارد به تنهایی کافی نیست و نیمکت های دانش آموزی باید با آموزش هایی در مورد درست نشستن و طرز صحیح استفاده از آنها همراه باشد . علاوه بر جنبه ی ظاهری نیمکت ها که شامل رنگ بندی و جنس و ابعاد آنها می شود باید به استاندارد ها و نکات ایمنی در رابه با خرید یک نیمکت مناسب می باشد .

برای مثال میزوصندلی غیراستاندارد در مدارس یکی از مهم ترین عامل بوجود آورنده اختلال در ساختارجسمی دانش آموزان است. کاربران بالقوه محصولات مستلزم داشتن ابعاد بدنی در هنگام ساخت هستند چرا که با توجه به رده سنی دانش آموزان و مطالعات انجام شده تا به امروز در مورد طراحی نیمکت های دانش آموزی نشان می دهد که اختلالات جسمی در بیشتر موارد توسط مربیان و والدین نادیده گرفته می شود و دانش آموز در آینده در معرض ناهنجاری های جدی تری قرار می گیرد . ۸۰ درصد دانش آموزان دختر و ۴۰ درصد دانش آموزان پسر دچار ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی می باشند .همچنین تمامی محصولات آموزشی شرکت تیوان طووری طراحی شده اند که قسمت پشتی و نشیمن این نیمکت ها مماس بر بدن و طبق اصول ارگونومی جسمی است. البته نحوه چیدمان میزوصندلی ها و نیمکت های دانش آموزی بسیار مهم است و باید طوری در کلاس چیده شوند که تمامی دانش آموزان دید کافی و زاویه ی خوبی نسبت به تخته و جایگاه معلم داشته باشند و هیچگونه فشاری به مهره های گردن و ستون فقرات وارد نشود .

محصولات شرکت تیوان

از دیگر محصولات شرکت تیوان می توان به صندلی های دسته تحریر/ صندلی های انتظار /صندلی های معلم /صندلی استادیومی/صندلی آمفی تئاتر/صندلی های اداری و لوازم آموزشی که شامل تخته وایت برد / کتابخانه / تابلو اعلانات اشاره نمود .

ویژگی صندلی های دسته تحریر

صندلی های دسته تحریر مانند نیمکت های دانش آموزی و نیمکت مدرسه از دو نوع فایبرگلاس و چوب ام دی اف تهیه می شوند که قابل استفاده در آموزشگاه ها و دانشگاه ها هستند همچنین دارای دسته های متحرک و سبدی در زیر کفی هستند و رنگ های متفاوتی را شامل می شوند نوع پیشرفته تر این صندلی ها دسته های قابل چرخش هستند که تا چندین درجه می چرخند و سبدی که در زیر این صندلی ها طراحی شده امکان قرار دادن وسایل مورد نیاز شما را فراهم می سازد.

صندلی های انتظار

نوعی از محصولات شرکت تیوان صندلی های انتظار به هم چسبیده هستند که متصل به همدیگر هستند و عدم پراکندگی و بی نظمی می شوند و قابل استفاده در دانشگاه ها /اداره جات / مراکز آموزشی می باشند .جنس این صندلی ها فلزی / ام دی اف / فایبر گلاس هستند و دارای استراکچر فلزی و متریال درجه یک  و رنگ بندی و طرح های متفاوت هستند .

صندلی های معلم

صندلی های معلم یا صندلی های ام پی قابل استفاده در مدارس و دانشگاه ها هستند که کفی چرم و استراکچر فلزی دارند و در رنگ های مختلف می باشند .

صندلی های استادیومی

از دیگر محصولات شرکت تیوان می توان به صندلی های استادیومی اشاره کرد که شامل دو نوع پشتی دار و بدون پشتی / چهار پیج و دو پیچ می باشد صندلی های چهار پیچ به دلیل تعداد پیچ های استفاده شده مقاومت بسیار زیادی به نسبت صندلی های دو پیچ دارند و می توان به طور مکرر از انها استفده نمود . و در رنگ های مختلف طراحی و تولید می شوند . رنگ بندی صندلی های استادیومی مانند تاثیر رنگ بندی نیمکت های دانش آموزی در فضای کلاس درس مهم هستند و بسیار در فضای استادیوم نقش دارند .

رنگ بندی صندلی های استادیومی شامل زرد / آبی / قرمز/ سفید و نارنجی هستند . طراحی استادیوم ها با استفاده از رنگ های قرمز و نارنجی باعث جلب توجه و جذب تماشاچیان می شود و جلوه خاصی نیز به فضای استادیوم می دهد . رنگ های روشن مانند قرمز و نارنجی به دلیل عناصر خود باعث جذب توجه حضاران می شود و محیط داخلی استادیوم را پرشور تر نشان می دهد .

تمامی محصولات تیوان با بررسی و نظارت کارشناسان صورت می گیرد و بر مبنای رعایت استاندارد هاست همچنین تاکید ویژه ای بر شادابی جسم و روح نسل های آینده دارد چرا که جسم و روح سالم آیندگان باعث پیشرفت جامعه  خواهد شد .

کلیه محصولات شرکت تیوان با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش به خریداران و مصرف کنندگان  همراه با نصب به سراسر نقاط ایران و کشور های همجوار ارائه می شود . می توانید برای خرید نیمکت مدرسه به راحتی از سایت اقدام نمایید.

منبع: نوین چیر