صندلیهای آمفی تئاتر از دیروز تا امروز

صندلیهای آمفی تئاتر از دیروز تا امروز

صندلی آمفی تئاتر TC-650

صندلیهای آمفی تئاتر با توجه به ساختاری که دارند در طی زمان شروع به تکامل نموده و به مرور کامل و کامل تر شده اند در این پس در مورد صندلی های سینمایی و همایش و آمفی تئاتر صحبت نموده و از تاریخچه و روند رو به رشد آنها صحبت می کنیم. با همه مواردی که در این باره صحبت می کنیم می توانید درک درستی از روند تکامل صندلی آمفی تئاتر داشته باشید.

صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی در گذر زمان و از زمانی که بشر برای یک سری مراسم ها نیاز به یک سالن و گردهمایی داشت به وجود آمدند. اولین صندلی ها بسیار متفاوت از صندلی های فعلی بوده و بیشتر به صورت سنگ های تراشیده و یا نیمکت هایی ساخته شده از گل بودند که می توانستند در کنار یکدیگر فضاهای گوناگونی را به وجود بیاورند. به مرور زمان این همایش ها و گردهمایی بشر در سالن های سرپوشیده برگزار شده و بسیاری از افراد به فکر این افتادند تا از صندلی های دیگری استفاده نمایند پس به مرور در سالن های سرپوشیده از صندلیهای چوبی که توسط نجاران ساخته شده بود استفاده می کردند.

به مرور در سالن های آمفی تئاتر از صندلی های چوبی متنوعی استفاده شده و این مورد به ۲۰۰ سال قبل رسید. کم کم با ایجاد فضاهای هنری و اجرای هنری و تئاتر در کشور های اروپایی سالن های تئاتر و همایش به صندلیهایی نیز داشتند تا مخاطب بتواند به راحتی بر روی آنها نشسته و تئاتر یا اجرای موسیقی را تماشا کند. به مرور در کنار آن هم سینما و سالن های سینما به وجودآمد که سبب شد مخاطبان نیاز به صندلی های مناسب تر و بهتر برای نشستن داشته باشند و بتوانند به راحتی به نمایش توجه داشته باشند.

در ایران هم از ابتدای قرن حاضر با توجه به ظهور هنری های نمایشی مانند سینما و تئاتر بسیاری از سالن ها به مرور با صندلی های ابتدایی تجهیز شده است. به مرور با پیشرفت و به روز شدن سالن های سینما و تئاتر نیاز به صندلی های مدرن تر پیدا می شد و در دهه های ۴۰ و ۵۰ صندلی های ثابتی با امکانات حداقلی مورد استفاده قرار گرفت. در سال های بعد نیز به مرور این صندلی ها کامل و کامل تر گردید و به امروز رسید که می توانید مدل های متنوعی را در فضاها و سالن های مورد نیاز از جمله سینما و همایش و آمفی تئاتر استفاده نمایید. در ادامه در مورد انواع این صندلی ها و اینکه برای انتخاب آنها دانستن چه چیزهایی مهم می باشد صحبت می کنیم.

صندلیهای آمفی تئاتر از دیروز تا امروز

صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی همایش همه از یک نوع صندلی می باشند و می توانند به نسبت نیازها و کاربری در شکل ها و انواع مختلی عرضه شوند. از این رو اینها در ظاهر هیچ تفاوتی باید یکدیگر نداشته و متناسب با نیاز ها می تواند در رنگ دسته ها دارای جزئیات متفاوتی باشند. مهمترین نوع صندلی ها صندلی های سینمایی می باشند که در فضاها و کاربری های مختلفی استفاده شده و متناسب با آن تعیین می شود. از این رو میتوان صندلی ها را بر حسب ویژگی ها و کاربری که دارند به سه دسته تقسیم نمود :

صندلی سینمایی که متداول ترین نوع صندلی ها است و همانطور که از اسمش مشخص می باشد در سالن های سینما استفاده می شود. این صندلی ها باید دارای ویژگی های خاصی در رنگ بندی و همچنین دسته ها باشد. دسته های این صندلی ها باید به گونه ای باشد که در تماشاگر بتواند به راحتی خوراکی را در آن قرار دهد. دسته های صندلی های سینمایی بیشتر به شکل پپ کرنی می باشد تا راحتی بیشتر تماشاگر را فراهم آورد. از این رو نیاز است تا با درک درست از صندلی  دسته های پاپ کرنی را برای آن استفاده نمود. نکته بعدی در مورد صندلی های سینمایی این می باشد که باید رنگ بندی آنها طوری باشد که موقع نمایش فیلم کمترین بازتاب نور را داشته و مخاطب به راحتی فیلم خود را مشاهده نماید. از سویی دیگر باید بگوییم که این رنگ تیره می تواند تمرکز مخاطب را به هم نریزد. صندلی های سینمایی به دلیل استفاده های بسیار زیاد باید دارای مقاومت بسیار بالایی بوده تا در طول زمان آسیب نبینند.

صندلی همایش از دیگر صندلی های این حوزه می باشد که در کنار تشابهات بسیاری که دیگر صندلی ها دارد می تواند در برخی موارد متفاوت نیز باشد. از این رو باید اشاره نمود که این صندلی ها دارای دسته های ساده و معمولی می باشند و در رنگ بندی نیز با توجه به نوع کاربری که دارند می توانند از رنگ های روشنی استفاده شده باشند. سالن های همایش به دلیل ویژگی هایی که دارد نیاز به صندلی های راحت با ابعاد مناسب می باشد تا کاربران بتوانند به راحتی بر روی آنها بنشینند.

خرید صندلی آمفی تئاتر گونه ای دیگر از این صندلی ها می باشد که آن نیز ویژگی ها و نکات خاص خودش را دارد. از صندلی های آمفی تئاتر بیشتر در سالن های آمفی تئاتر و سالان اجتماعات دانشگاه ها و سازمان و ادارا استفاده می شود. این صندلی ها بیشتر در رنگ های روشن طراحی و تولید و در نهایت استفاده می شوند. این صندلی ها می تواند دارای دسته های متفاوتی باشد. از این رو نیاز است تا ضمن بررسی سالن نسبت به نوع کاربری آن اقداماتی را انجام داد. سالن های آمفی تئاتر به تناسب نوع کاربری که در محیط های آموزشی یا اداری دارند می تواند دارای دسته های معمولی یا دسته های تحریر باشند. از دسته های تحریر بیشتر برای سالن های داشنگا استفاده می شود یا فضاهایی که نیاز به نوشتن دارد.

لازم به ذکر است که صندلی های آمفی تئاتر و سینمایی دارای استاندارد های فنی مختص به خود هستند که باید در هنگام سفارش و خرید به آنها توجه نمود. این صنلدی ها در دو نوع معمولی و وی آی پی طراحی و تلوید شده که در مقالات قبلی به صور کامل در مورد آنها صحبت نمودیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت راهنمایی برای سفارش خرید با شماره شرکت تیوان و سایت نوین چیر تماس گرفته و به راحتی از رهنمایی ها ی لازم بهره مند شوید.

منبع: بلاگ سایت نوین چیر