انواع میز اداری و ویژگی آن ها

انواع میز اداری و ویژگی آن ها

میز اداری

میز اداری

ویژگی های میز اداری

انواع میز اداری و ویژگی های آن ها از جمله مطالب و موضوع هایی است که در طراحی محیط هایو در واقع طراحی یک محیط اداری باید به آن توجه داشت.میز در یک فضای  اداری به عنوان مهمترین تجهیزات یک اداره می باشد.

علاوه بر این طراحی میز اداری  رابطه مستقیم با کیفیت کار کارمندان و طراحی محیط های اداری خواهد داشت. استفاده از میز های غیر استاندارد در سلامتی کارمندان شما نیز تاثیر خواهد گداشت.

به طور کلی میز طراحی شده دارای ابعاد ، جنس ، کیفیت و حتی قیمت های متفاوت است . طراح با توجه به هزینه ای که مدیریت و یا مسئول خرید در نظر دارد این کیفیت را تضمین خواهد کرد.

انواع میزهای اداری

  • میز های مدیریتی
  • میزهای اپراتور
  • میزهای کارمندان
  • میز کنفرانس
  • میز منشی 
میز اداری موج

میز اداری موج

میز مدیریت

میزهای مدیریتی به دو صورت کلاسیک و مدرن می باشد که متناسب با نوع فعالیت و همچنین کاربری شرکت انتخاب میشود . در هنگام انتخاب میز مدیریت نیز مانند میز های دیگر باید به ابعاد میز ، متیال های بکار رفته در آن ها ، قیمت و …  توجه کرد.

بنابراین می توان گفت میزهای مدیریتی با توجه به نیاز افراد دارای طرح های مختلفی می باشد و همچنین اندازه میز باید با توجه به فضای اتاق ها باشد و با دیگر مبلمان اداره تناسب داشته باشد .

نکته بعدی که در انتخاب میز مدیریتی باید به آن توجه کنید رنگ میز می باشد سعی کنید رنگی را برای میز انتخاب کنید که متناسب با رنگ فضای اداره و یا حتی رنگ سازمانی شرکت شما باشد .

میز اپراتور

این میزها بیشتر به عنوان کانتر رزوشن معروف هستند و از لحاظ ارتفاعی متفاوت هستن و با توجه به فعالیت کارمند زراحی و سفارش داده می شود.

به طور مثال اگر اپراتور باید در حالت ایستاده یا نیمه ایستاده باشد از ارتفاع بلند تری برخوردار است یا میزهایی که اپراتورها نیاز دارند زمان زیادی با تلفن مشغول باشند شرایطی متناسب با فعالیت آنها داشته باشد .

میزهای کارمندان

میز های کارمندی نیز مانند دیگر میز ها دارای ابعاد و استاندارد ها و حتی متریال های متفاوت می باشد.باید این را در نظر گرفت که کارمندان بیشتر ساعتی که مشغول بکار هستند پشت میز می نشینند

برای همین این میزها باید با توجه به آرگونومی افراد و همچنین متناسب با نیاز کارمندان باشد مثلا اگر کارمندی نیاز به کامپیوتر دارد باید مکانی را برای آن تعبیه کنند.

میز کنفرانس

کاربرد و در واقع استفاده میز کنفرانس در جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت ، انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌‌‌ها ، برگزاری همایش‎‌‌ها و جلسات می باشد. با توجه به کاربردهایی که بیان شد دارای ابعاد و ویژگی های متفاوتی نیز خواهد بود.

میزهای کنفرانس‎‌‌ در اشکال متفاوتی ساخته می‎شوند اما ارتفاع استاندارد برای آن‌‌‌ها ۷۵ سانتیمتر در نظر گرفته شده است.

می توان اینگونه بیان کرد که رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب می‎شود باید متناسب با میزان نور دهی سالن کنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب می شود.

میز کنفرانس در واقع یکی از قسمت های مهم هر شرکت و اداره است،

به آن دلیل که در آن استراتژی ها، برنامه ها و محلی برای همفکری و خلق ایده ها می باشد،

پس نوع طراحی و فضا سازی در آن به مراتب از بخش های دیگر مهم تر جلوه می کند.

علاوه بر این  کاربری میز کنفرانس می تواند متفاوت باشد به این معنا که امکان پذیرایی از مهمانان داشته باشد یا خیر و آیا فضای اتاق قابلیت پخش تصویر و فیلم را هم دارد، که بر این اساس نوع کاربری میز هم تغییر می کند.

میز کنفرانس سهند

میز کنفرانس سهند

میز منشی 

بهترین ابعاد یک میز منشی استاندار زمانی مشخص می شود که کارمند شما هنگام نشستن پشت میز، فضای کافی برای انجام کارش، ارتفاع مناسب و احساس درد و ناراحتی در عضلات و مفصل را نداشته باشد تا به راحتی هرچه تمام تر کار خود را با بازده عالی انجام دهند .

ابعاد میز منشی بصورت طول: ۱۸۰سانتی متر ، عرض: ۱۴۰سانتی متر ،  ارتفاع: ۷۵ سانتی متر میباشد.

میز کارمندی دنا