طراحی و کاربرد صندلی دانشجویی

کاربرد صندلی دانشجویی

طراحی و کاربرد صندلی دانشجویی مهمترین مسئله برای دانشجویان ، دانش آموزان در مدارس و دانشگاه ها و … می باشد. در این مقاله به طراحی صندلی دانشجویی و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی می توان گفت که صندلی دانشجویی به معنای صندلی تک نفرخ می باشد.همه ما با این صندلی‌ها آشنایی داریم. منظور ما از صندلی دانشجویی یا دانش‌آموزی، در واقع صندلی تک نفره است. صندلی دانشجویی در واقع یک فاکتور بسیار مهم برای دانشجویان و راحتی آنها هنگام نشستن در کلاس درس و بهبود یادگیری و تمرکز آنها است.

طراحی تمامی مبلمان ها اعم از  صندلی‌های اداری، مبلمان سینمایی ، صندلی دانشجویی ، نیمکت مدرسه و … باید طبق طراحی ارگونومیک و مهندسی شده باشد.  صندلی دانشجویی نیز به دلیل نشستن های طولانی روی آن ها باید دارای استانداردها ، مقاومت ، استحکام ، دوام ، راحتی باشد.

صندلی دانشجویی مدل A114

مشخصات صندلی دانشجویی

صندلی دانشجویی دارای مشخصات و ویژگی های مختلفی می باشد که در زیر به آن ها می پردازیم.

۱-طراحی صندلی دانشجویی باید دارای فضایی برای قرار گرفتن کیف و کتاب‌ها باشد که این بخش معمولا در قسمت پایین صندلی قرار می‌گیرد.

۲-وجود سوراخ‌هایی در بدنه صندلی  و نشیمنگاه می‌تواند از عرق کردن و گرم شدن جلوگیری کند.

۳-بهتر است صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد تا دانشجویان با تنوع قد بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

۴- بطور مثال اگز دانشجویی مشغول خواندن یا نوشتن باشد، میز متصل به صندلی باید فضای کافی برای قرار گرفتن کتاب و مانور و حرکت دست و نوشتن داشته باشد.

۵-وجود تکیه‌گاه برای پاها، برای زمانیکه دانش‌آموز قصد استراحت دادن به پاهایش را دارد می‌تواند ایده‌آل باشد.

۶-استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخش و مناسب در طراحی و تولید صندلی دانشجویی یا دانش‌آموزی.

۷-وجود تکیه‌گاه برای آرنج در هر دو طرف تا هنگامی‌که دانش‌آموز و یا دانشجو در حال نوشتن است بتواند آرنج و دست خود را روی آن قرار دهد.

استانداردهای صندلی دانشجویی

صندلی های دانشجویی دارای استاندارد های متنوعی هستند که باید در مراحل ساخت و انتخاب و خرید به آنها توجه نمود.

استاندارد های صندلی دانشجویی در طراحی صندلی دانشجویی و یا آموزشی به صورت زیر می باشد.

ارتفاع سطح دسته صندلی دانشجویی از سطح نشیمن گاه برابر ۲۰، ارتفاع سطح نشیمن گاه ۴۲، عمق سطح نشیمن گاه ۳۸، عرض سطح نشیمن گاه بیش از ۵۹ و ارتفاع پشتی صندلی ۳۵ سانتی متر باشد،

تناسب این ابعاد با ابعاد آنتروپومتری به ترتیب تا ۳۲، ۴۹، ۴۹، بیش از ۵۹ و ۴۴ درصد بهبود می یابد. ساختار این صندلی ها باید به گونه ای باشد که بعد از نشستن بتواند گودی کمر را پر نماید.

طراحی صندلی دانشجویی

ارتفاع این صندلی ها نیز باید در حالت استاندارد طوری باشد که پا بر روی زمین قرار بگیرد و درجه بین ساق پا و ران به صورت ۹۰ درجه باشد.

عمق نشیمن گاه باید به گونه ای باشد که موقع نشستن و چسبیدن کمر به پشتی صندلی دانشجویی ، پشت حفر زانو با لبه قدامی صندلی مقداری فاصله (به اندازه چهار انگشت) باید داشته باشد.

تمامی صندلی های تولید شده اعم از دانشجویی و دانش آموزی دارای ارتفاع مناسب و اندازه استانداری برای نشستن دانشجویان می باشد.

نشیمن گاه و پشتی این صندلی های دانشجویی از جنس فایبرگلاس یا mdf بوده که با کیفیت بسیازی بالایی تولید می شوند.  ضمنا صندلی های با جنس فایبرگلاس می توانند با روکش چرمی یا بدون روکش چرمی باشند. بدنه این صندلی ها از فلز بوده و دارای استحکام و مقاومت بسیاز زیادی می باش

ویژگی های صندلی های دانشجویی

بنابراین می توان گفت که صندلی آموزشی و میز و نیمکت مدرسه و صندلی دانشجویی استاندارد از مهم‌ترین اجزای محیط آموزشی محسوب می‌شوند.
صندلی های دانشجویی ، آموزشی و … علاوه بر کارایی و کاربردی که دارند باید زیبایی و تنوع هم در آن ها بکار گرفته شود تا از خستگی و کلاست جلوگیری کند.

برخی از مراکز آموزشی رنگ صندلی ها و یا میز را طبق رنگ کف و دیوار انتخاب و سفارش و خریداری می کنند.
زیبایی و رنگ‌بندی مناسب صندلی آموزشی بر روحیه دانش آموزان تاثیر مثبتی می‌گذارد، زیرا زمانی که کلاس و محیط آموزشی آن‌ها زیبا و جذاب باشد شور و اشتیاق دانش آموزان برای رفتن به مدرسه بیشتر می‌شود و انگیزه بیشتری به یادگیری نشان می‌دهند.
تمام این موارد نشان دهنده‌‌ی تاثیر و نقش صندلی آموزشی ، و همچنین کاربرد صندلی دانشجویی در محیط آموزشی است که لازم است توسط مسولین آموزش و پرورش و طراحان مورد اهمیت قرار گیرد.

قیمت صندلی دانشجویی

صندلی های دانشجویی یکی از محصولات شرکت نوین چیر  می باشد. سایت نوین چیر مدل های متنوع و جدید صندلی های دانشجویی را با فروش مستقیم و بی واسطه به مشتریان عرضه می نماید.

شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت صندلی دانشجویی با شماره تلفن هایی که درون سایت قرار گرفته است تماس بگیرید.