صندلی سینمایی در تهران

صندلی سینمایی

صندلی سینمایی

ویژگی صندلی سینمایی در تهران

صندلی سینمایی در تهران ، کرج ، مشهد ، تبریز ، اصفهان و … در نوین چیر طراحی و عرضه خواهد شد.نوین چیر متخصص در تولید انواع صندلی سینمایی در تهران،صندلی آمفی تئاتر و صندلی همایش،صندلی اداری،مبلمان وی آی پی ، طراحی و اجرای سالن های سینما ، کنفرانس ، آمفی تئاتر با توجه به استانداردها و متدهای روز می باشد.برای اینکه یک سالن سینمایی و همایشی و آمفی تئاتر خوب داشته باشیم نیازمند طراحی صندلی خوب هستیم .

صندلی سینمایی ، آمفی تئاتر یکی از موارد بسیار مهم است که درصورتی که استاندارد باشد منجر به جلب رضایتمندی مهمانان و افراد در طول همایش ، جلسات و یا دیدن فیلم در سالن ها می شود.

اما بطور کلی یکی از موارد مهمی که در زمان انتخاب صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی باید به آن توجه داشت  راحتی میهمانان و افرادی است که قرار است ساعت طولانی را روی صندلی بنشینند. صندلی سینمایی ویا صندلی آمفی تئاتر اگر استاندارد نباشد٬ علاوه بر آنکه باعث ناراحتی و رنجش میهمانان میشود باعث میشود که مجریان نیز نتوانند آنطور که می بایست اجرای مناسبی داشته باشند.

صندلی سینمایی ، صندلی آمفی تئاتر در سالن های سینمایی و آمفی تئاتر

امروزه بیشتر ارگانها و سازمانها و همچنین شرکتهای بزرگ سعی میکنند تا سالن آمفی تئاتری را در سازمان خود داشته باشند تا بتوانند بصورت مستقل جلسات و مراسمات خود را بدون پرداخت هزینه اضافی برگزار کنند.

تعداد این سالن های همایش بستگی به مواردی دارد مانند تعداد تماشاگر در آن مجموعه و همچنین به موقعیت و مساحت آن ارگان نیز بستگی دارد.

علاوه بر این در یک سالن سینمایی صندلی بکار رفته در سالن ، نور پردازی،صدا و … و در مهمتر از این نحوه چینش صندلی ها در سالن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

زیرا نحوه چینش باید به گونه ای باشد که افراد براحتب بتوانند فیلم تماشا کنند.

صندلی سینمایی

علاوه بر این فاصله صندلی ها از هم و عرض و راهروهای بوجود آمده توسط صندلی ها باید طبق تعداد صندلی ها و افراد و همچنین مساحت فضا باشد تا براحتی بتوان در آن تردد کرد.

نحوه طراحی راهروها باید به گونه اب باشد مه افراد براحتی به درهای ورودی و خروجی هدایت شوند.

صندلی سینمایی در سالن سینمایی

طراحی یک محیط شلوغ، گرم و پر سروصدا مشتاق ترین بازدید کننده را که برای تماشای فیلم آمده است را از فضا دور می کند.بنابراین نحوه طراحی صندلی سینمایی در سالن ها بسیار اهمیت دارد.

طراح باید آگاه باشد که سالن های آمفی تئاتر ، همایشی و سینمایی به میزان کافی دارای اتاقهای راهرو دار و کرویدور باشد که افراد نیز براحتی هدایت شوند.

علاوه بر آن فضاهای حیاط دار،نورگیر سقفی بر فضاهای عبور نیز در بهبود فضا موثر خواهد بود.

ویژگی و تفاوت صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی

صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی دارای تفاوت هایی هستندکه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

صندلی آمفی تئاتر

فاصله صندلی ها از یکدیگر

فاصله صندلی آمفی تئاتر با کف تاشونده از ردیف های دیگر ۷۵ سانتی متر می باشد.

عرض صندلی های متصل به هم ۴۶ سانتی متر است و عرض صندلی های همراه با دسته صندلی ۵۰ سانتی متر است.

حداقل فاصله بین ردیف صندلی آمفی تئاتر٬صندلی سینمایی ۴۰ سانتی متر می باشد.

اگر سالن به شکل پلکانی نباشد بایستی۲۰ سانتی متر دیگر به حداقل فاصله اضافه کنیم تا حداقل فضای حرکتی موجود باشد در واقع در چنین سالنهایی نیاز به ۶۰ سانتی متر فاصله بین ردیف صندلی آمفی تئاتر است.

اندازه فاصله ردیف صندلی ها به اندازه صندلی و حداقل فاصله برای عبور میهمانان بستگی دارد.

برای صندلی همایش و صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی با اندازه بلند بهتر است کف به صورت پلکانی باشد و ارتفاع هر پله بین ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر باشد که مشکلی برای تماشاچیان به وجود نیاورد و همگی دید داشته باشند.

تفاوتی که در صندلی سینمایی و صندلی آمفی تئاتر وجود دارد نحوه طراحی دسته های آن ها می باشد.

صندلی سینمایی دارای دسته با جای پاپکورن و قرار دادن خوراکی و … می باشد .

بنابراین دسته های آن ها دارای عرض بیشتری می باشد. دسته های آمفی تئاتر و همایشی دارای شاسی می باشد و می توان روی آن برگه و … قرار داد و در جلسات نت برداری کرد و در واقع برای نوشتن از آن استفاده کرد.