ویژگی صندلی آمفی تئاتر در سالن ها

صندلی آمفی تئاتر TC-200

صندلی آمفی تئاتر TC-200

ویژگی صندلی آمفی تئاتر

ویژگی صندلی آمفی تئاتر در سالن ها اعم از سالن های همایشی ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن های سینمایی به عنوان مهمترین مسئله در سالن ها می باشد.در این مقاله می خواهیم به ویژگی صندلی آمفی تئاتر بپردازیم.صندلی آمفی تئاتر را با نام های صندلی همایشی ، صندلی سینمایی نیز نام می برند.این نوع صندلی ها دارای ویژگی های خاصی است که آن را از ویژگی های دیگر متمایز می کند.

صندلی آمفی تئاتر

صندلی آمفی تئاتر چیست ؟

صندلی آمفی تئاتر یا صندلی سینمایی نوعی از صندلی است که به دلیل کاربری و نوع ساخت امکان نشستن های طولانی را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

صندلی های آمفی تئاتر دارای ویژگی هایی می باشد که افراد در سالن ها علاوه بر نشستن های طولانی براحتی بتوانند در آن جا رفت و آمد و در واقع حرکت کنند.

به طور کلی صندلی آمفی تئاتر در سالن ها بر اساس کاربری سالن ها طراحی می شود .

اگر سالن برای عموم افراد استفاده می شود باید از متریال های مقاومی در طراحی و تولید صندلی ها استفاده کرد.

قبل از طراحی هر صندلی برای سالن ها باید اول در نر بگیریم که سالن ما سینمایی است یا سالن آمفی تئاتر؟سالن سینما است یا سالن جلسات؟

با توجه به تنوع و مدل های مختلفی که در طراحی و خرید مبلمان سینمایی و صندلی آمفی تئاتر وجود دارد بهتر است هنگام خرید دقت کنیم.

برخی از صندلی های همایش و صندلی آمفی تئاتر و صندلی صندلی سینمایی با پشتی بلند و برخی دیگر با پشتی کوتاه هستند.

صندلی همایش و صندلی آمفی تئاتر با پشتی کوتاه مناسب همه سالن ها و به خصوص سالن هایی که به صورت صاف هستند میباشند .

صندلی آمفی تئاتر TC-770 H

 

صندلی با پشتی بلند مناسب سالنهایی است که دارای کف سازی مناسب،که میتواند به صورت پلکانی و یا به صورت شیبدار هستند باشد زیرا پشتی بلند آن اگر بر روی سطح صاف نصب شود باعث ایجاد نقطه کور میشود،

به همین دلیل پیشنهاد میشود در سالنهایی با کف صاف از صندلی با پشتی کوتاه تر استفاده کرد و یا پشتی آن دارای قوس باشد که افراد دچار کوری دید نشوند.

البته اگر سالن شما دارای کف صاف است و انتخاب شما هم صندلی امفی تئاتر و یا صندلی همایش با پشتی بلند است میتوان از چینش صندلی به صورت دندون موشی(چینش آجری) چیده شود تا کوری دید به حداقل ممکن برسد.

برای صندلی همایش و مبلمان سینمایی بهتر است صندلی را انتخاب کنی که دارای کفی تاشو باشد.

زیرا مبلمان تاشو باعث میشود که نظافت سالن و همچنین تردد در آن راحت تر صورت بپذیرد.

نکات مهم در طراحی صندلی آمفی تئاتر

در طراحی صندلی آمفی تئاتر حداقل اندازه لازم برای حرکت در بین ردیف های صندلی ۴۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

این اندازه طبق تردد افراد از پهلو و پشت تعیین می شود.

از طرف دیگر برای حرکت افراد به طور معمول حداقل اندازه مورد نیاز ۴۰ سانی متر می باشد.

در این حالت افراد به طور عادی در حداقل فضا بدون برخورد یکدیگر حرکت می کنند.

با توجه به این مطلب در مواقعی که صندلی ها خالی هستند و کف نشیمن آنها به طور عمودی قرار می گیرد باید ۲۰ سانتی متر به فاصله بین دو ردیف صندلی افزوده شود.

تا فضای حرکتی مورد نیاز مواقع اضطراری ۶۰ سانتی متر شود و چنانچه کف نشیمن صندلی ها ثابت باشند،باید فاصله بین ردیف صندلیها ۶۰ سانتی متر اختیار شود تا حداقل فضای حرکتی وجود داشته باشد.

محدودیت تعداد صندلیها در ردیف از نقطه نظر ایمنی،راحتی و سهولت حرکت در سطح سالن اهمیت دارد.

 

مبلمان سینمایی

صندلی آمفی تئاتر در سالن آمفی تئاتر

به طور کلی حداکثر تعداد صندلیها ۲۰ صندلی می باشد که به راهروها منتهی و متصل شود.

برای معلولین به ازای هر ۱۰۰ صندلی یک فضای خالی جهت استقرار صندلی چرخدار وجود داشته باشد.

همچنین محل استقرار صندلیها باید به گونه ای انتخاب شود که با قرار دادن صندلی چرخدار در آن محل راهرو بین صندلیها مسدود و مانع تردد افراد خواهد شد.

علاوه بر آن هیچگونه پله ای در راه دسترسی به محل استقرار صندلیهای چرخدار نباید وجود داشته باشد تا افراد و چرخ های معلولین براحتی بتوانند حرکت کنند.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که ویژگی صندلی آمفی تئاتر یکی از مواردی است که در طراحی و تولید این نوع صندلی به آن توجه ویژه ای داشت.

نوین چیر با مجربترین طراحان در زمینه طراحی و اجرا و تولید صندلی آمفی تئاتر ، صندلی سینمایی ، صندلی و مبلمان اداری ، طراحی و اجرای سالن های آمفی تئاتر و … در خدمت شماست.