طراحی و تولید صندلی سینمایی و صندلی همایشی

طراحی صندلی سینمایی و صندلی همایشی

 طراحی و تولید صندلی سینمایی و صندلی همایشی مهمترین عوامل زیبایی یک سالن آمفی تئاتر یا سالن سینما ، سالن های همایشی می باشد.

در طراحی و اجرای یک سالن آمفی تئاتر علاوه بر  زیبایی ، راحتی ، استحکام و دوام نیر باید به عوامل و نکات دیگری در  طراحی و تولید صندلی سینمایی و صندلی همایشی توجه کرد.

همانگونه که در مقالات قبلی بیان شد در آمفی تئاتر و سالن های سینما تمامی عوامل از جمله سیستم صدا ، تصویر ، نور پردازی ، طراحی سالن ها ، طراحی سن و …  و غیره مهم میباشد .

طراحی و تولید صندلی سینمایی TC-800

اجزای تشکیل دهنده صندلی سینمایی

صندلی سینمایی که به آن صندلی همایشی ، صندلی تئاتر و … هم می گویند به عنوان یک نوع صندلی عمومی شناخته و نام گذاری شده است.

یک صندلی سینمایی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. ۱ -پروفیل بکار رفته در اجزای صندلی ۲-دسته صندلی ۳-پشتی صندلی ۴-فوم بکار رفته در صندلی ۵-کفی صندلی (ثابت و تاشو ) ۵-رنگ و جوش بکار رفته در تولید صندلی

پروفیل صندلی سینمایی

پروفیل بکار رفته در اجزای مختلف صندلی سینمایی ، صندلی همایشی ، صندلی آمفی تئاتر از جنس پلاستیک فشرده که به آن ABS می گویند و MDF استفاده می شود. این پروفیل ها با توجه به کاربری سالن ها استفاده نی شود.

اگز سالن ها برای عموم استفاده می شود باید از ABS و در سالن های همایشی که برای برگذاری مراسمات ویژه که مدیران و ارگان های دولتی حضور دارند استفاده خواهد شد.

کفی صندلی سینمایی

کفی صندلی های سینمایی و آمفی تئاتر باید به صورت تاشو باشد تا بتوان استفاده بهینه از فضای سالن همایش را داشت.و این بخودی خود مهمترین نکته در طراحی و اجرای سالن آمفی تئاتر و سالن های همایشی ، سینمایی و … نیز به شمار خواهد رفت.

علاوه بر این رفت و آمد در ردیف ها آسان تر شود.

صندلی سینمایی

کفی و پشتی صندلی سینمایی

ضخامت مناسب کفی و پشتی صندلی آمفی تئاتر موجب استحکام  و همچنین دوام آن میشود.در طراحی و تولید کفی و پشتی صندلی سینمایی باید از چند لایه MDF فشرده شده استفاده کرد.

فوم صندلی صندلی سینمایی

همانطور که بیان شد فوم صندلی هم نقش بسیار مهمی در استحکام و دوام آن بازی میکند.بر اساس استاندارهای طراحی و تولید صندلی سینمایی ، صندلی همایشی ، صندلی آمفی تئاتر  فوم استفاده شده در آن ها باید از نوع فوم سرد با دانسیته بالایی باشند.استفاده از فوم گرم باعث کاهش کیفیت صندلی همایش خواهد شد .

روکش صندلی سینمایی

پارچه مورد استفاده جهت روکش صندلی ها باید به گونه ای باشد که در صورت نشستن روی آن ها رنگ لباس را به خود نگیرد و همچنین وقتی کثیف شد براحتی قابل تمیز شدن باشد.

قاب صندلی سینمایی

با طراحی قاب صندلی های سینماییاستفاده از شیوه وکیوم فرمینگ نمای پشتی و کفی صندلی های همایش از ABS طرحدار ساخته شده که با توجه به ضخامت استاندارد دارای مقاومت مناسب در برابر فشار میباشد.همچنین پلاستیک کششی مورد استفاده در طراحی صندلی سینمایی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اسید های شوینده و تغییرات دمایی محیط است .

دسته های صندلی سینمایی

دسته های بکار رفته در طراحی صندلی سینمایی و صندلی همایشی  باید در مقابل خش ، کشش و ضربه مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.

به طور کلی در طراحی و تولید انواع صندلی های سینمایی ، اداری ، همایشی ، آمفی تئاتر و … باید به کیفیت و مهمتر از آن دوام آن توجه بسزایی کرد.

شرکت نوین چیر با مجربترین طراحان در طراحی و تولید صندلی های همایشی ، صندلی سینمایی ، صندلی آمفی تئاتر ، صندلی های اداری و … و همچنین طراحی و اجرای سالن های آمفی تئاتر ، سالن های همایشی ، سینمایی و … در خدمت شماست.

لازم به ذکر است که تمامی محصولات تولیدی در شرکت نوین چیر گارانتی و خدمات پس از فروش خواهد داشت . شما عزیزان جهت مشاوره با طراحان ما می توانید با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۵۶۸۱۱۹ و ۰۹۱۲۰۲۶۰۴۲۸ تماس بگیرید.

طراحی و تولید صندلی همایشی