صندلی های سینمایی در سالن های همایش

صندلی های سینمایی در سالن های همایش

مبلمان سینمایی

مبلمان سینمایی

ویژگی صندلی های سینمایی در سالن همایش

در یک سالن همایش به منظور داشتن جایگاهی راحت برای تماشاگران و حضار در همایش ها و  همچنین جلساتی که ممکن است طولانی شوند صندلی همایش ٬ صندلی آمفی تئاتر و صندلی سینمایی  در سالن های همایش باید دارای ویژگی های خاصی باشد.

همانطور که می دانید در یک ارگان دولتی و یا در یک سازمان ، سالن کنفرانس و یا سالن همایش، دارای اهمیت بالایی است.

اهمیت سالن ها به دلیل کاربری و افرادی که ر آن رفت و آمد می کنند تعیین خواهد شد.

به طور کلی سالن های همایشی چون محل نشستن و محل برگزار شدن جلسه ها و قرار ملاقات های مختلف  می باشد و معمولا مدیران ، کارمندان و یا عموم مردم  در آن جلساتی ، مراسم و یا همایشاتی برگزار می کنند بنابراین دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید به نحوه چیدمان و در واقع طراحی آن توجه بسیاری کرد.

صندلی سینمایی TC-325

نکات حائز اهمیت در صندلی سینمایی

یکی از نکاتی که باید در انتخاب و طراحی صندلی سینمایی که به آن صندلی همایشی نیز گفته می شود باید توجه کرد رعایت استانداردها با توجه به کاربری و نیاز افراد می باشد.

به همین منظور انتخاب و تهیه صندلی سینمایی ، صندلی همایشی و …  مناسب ضرورت دارد تا جایگاهی راحت را برای حضار فراهم کند به گونه ای که در صورت طولانی شدن همایش و یا مراسمات در سالن افراد حاضر در سالن دچار خستگی نشوند.

اگر بخواهیم که افراد ، کارمندان ، مدیران و … دچار خستگی نشوند باید از فرم و جنس مناسب برای صندلی استفاده کنیم.

یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد کیفیت طراحی صندلی آمفی تئاتر، صندلی سینمایی و یا صندلی همایشی میباشد.

صندلی های همایشات و یا سینمایی اگر دچار هر گونه خرابی شوند به دلیل بالا بودن تعداد آن ها تعویض و ترمیم آن ها بسیار کار دشواری می باشد.

در صورت خرابی یک صندلی علاوه بر باز کردن تمامی پیچ و مهره های مشترک آن با صندلی کناری خود هزینه حمل و نقل و تعویض آن را نیر باید در نظر گرفت.

در صورت باز کردن هر گونه پیچ و مهره کف دچار سوراخی شده و جلوه و نمایی خوبی نخواهد داشت.

بنابراین در زمان خریداری صندلی ها باید به کیفیت و تمام اجزای آن توجه بسیاری کرد.

صندلی همایشی TC-H200

تفاوت صندلی سینمایی و صندلی همایش

یکی از تفاوت صندلی سینمایی و صندلی همایشی پارچه و در واقع روکش مورد استفاده در آن هاست.

همانطور که گفته شد به دلیل اینکه بیشتر سالن های همایشی محلی برای برگزاری مراسمات اداری و دولتی و … میباشد و مدیران در آن رفت و آمد می کنند صندلی های آن ها باید دارای فرم و متریال های اداری باشد.

علاوه بر این مبلمانی که استفاده می شود بهتر است مناسب و زیبا و شکیل باشد چرم یکی از رایج ترین روکش های مورد استفاده در تولید صندلی می باشد که معمولا در سالن جلسات و سالن کنفرانس مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از نقاط ضعفی که می توانیم در جنسپ چرم به آن اشاره کنیم این است که روکش های چرمی عرق کردن و تولید صدا هنگام جابجایی تماشاچی است که باعث به هم خوردن نظم و سکوت سالن می شود .

مضاف بر این با بالا بودن تهداد صندلی ها و همچنین افراد حاضر در سالن هم سر و صدا افزایش می یابد و هم بالا رفتن دما و تعریق در مناطقی که گرمسیر هستند و یا هوای آنجا شرجی است آزار دهنده تر است.

از طرفی احتمال خراب شدن و پاره شدن روکش چرم برای صندلی همایش که از این نوع روکش استفاده می کند بالاست مخصوصا سالن هایی که جهت استفاده عموم می باشد چون هر شی نوک تیزی می تواند باعث پارگی چرم گردد.

 چرم به دلیل تنوع در رنگ آن انتخاب راحتی می تواند باشد اما در ایران اکثرا صندلی کنفرانس اکثرا به رنگ مشکی و بعد از مشکی، رنگ قهوه ای مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از مزایایی که در  روکش چرمی  صندلی همایش می توانیم به آن اشاره کنیم ، سهولت در نظافت آن است.

بعد از چرم، پارچه بیشترین استفاده را برای روکش صندلی همایشی ، صندلی سینمایی و … دارد.

بسیاری از صندلی های کنفرانس و سینمایی با پارچه جلوه شکیل تر و زیباتری به خود می گیرد نیز خرابی پارچه دیرتر اتفاق خواهد افتاد.

تنها عیب استفاده از پارچه که می توان به آن اشاره کرد نحوه کثیف شدن آن و سخت تمیز شدن آن است.

صندلی آمفی تئاتر TC-200

تفاوت دسته های صندلی سینمایی و صندلی همایشی

یکی دیگر از تفاوت های صندلی سینمایی و صندلی همایشی طراحی دسته های آن ها می باشد.

در صندلی سینمایی فقط جای یک لیوان و یا خوراکی طراحی و تعبیه می شود اما در صندلی همایشی به گونه ای طراحی می شود که بتوان روی آن کتاب و یا دفتری برای نت برداری قرار داد.

شما عزیزان می توانید برای دیدن محصولات و انواع صندلی های سینمایی و صندلی همایشی شرکت تیوان به قسمت محصولات مراجعه نمایید.