تفاوت صندلی های سینمایی

تفاوت صندلی های سینمایی

طراحی مبلمان سینمایی

صندلی های سینمایی یکی از مهم ترین اجزا در سالن های اداری و یا کنفرانس می باشد و ما به بررسی تفاوت صندلی های سینمایی می پردازیم. با توجه به شرکت های سازنده ،تنوع محصولات اداری و سالن های سینمایی بسیار زیاد می باشد و تمامی ویژگی های صندلی ها به کیفیت / شکل ظاهری و متریال استفاده شده بستگی دارد .
صندلی های همایشی / سینمایی و آمفی تئاتر مشابه هم هستند و ویزگی های یکسانی دارند اما استفاده آن ها در محیط های مختلف باعث تفاوت آنها شده .
شرکت تیوان ، با فعالیت خود در زمینه تولیدات صندلی های سینمایی و آمفی تئاتر توانسته بیش از هفتصد سالن اداری و کنفرانی را در سراسر کشور تجهیز کند . تنوع و طرح های صندلی های آمفی تئاتر و همایشی و سینمایی شرکت تیوان در طرح ها و جنس ها و قیمت ها و البته طرح دلخواه مصرف کنندگان قابل فروش می باشد .قیمت تمامی محصولات شرکت تیوان با توجه به نوع محصول متغیر می باشد و همچنین محصولات به سراسر نقاط کشور و کشورهای همجوار ارسال می شود .
صندلی های سینمایی و همایشی باید از نظر زیبایی و مقاومت دارای کیفیت بالایی باشد چرا که این موارد باعث به وجود آمدن محیطی بسیار لوکس و منحصر بفرد می شود .
هنگام ورود حضاران به سالن ، اولین چیزی که وجه آنها را به خود جلب می کند رنگ بندی فضای داخلی سالن و نحوه چیدمان صندلی های همایشی و سینمایی می باشد .
نحوه چیدمان صندلی های آمفی تئاتر باید به گونه ای باشد که ، تمامی حضاران دید و زاویه ی کافی را نسبت به صحنه ی اصلی داشته باشند و فاصله ی ردیف ها و صندی ها از هم باید به خوبی رعایت شود چرا که حضاران هنگام شروع جلسات و یا نمایشات بتوانند از بین صندلی ها به خوبی عبور کنند .
معمولا آنچه که در زمان همایش ها خسته کننده و کسالت آور می شود تحمل صندلی است که روی آن نشسته اید .
حضور داشتن در سالنی که میهمانان به ناچار آنجا را تحمل می کنند به خودی خود استرس زاست ، پس باید مکانیزم و جلوه ی صندلی ها طوری باشد که دچار از بین رفتن جو پر شور و ساکن سالن نشود .
یکی از جلوه های اصلی در رابطه با سالن های اجتماعات رنگ بندی صندلی های آمفی تئاتر و نمایشی می باشد که تماشاگران را مجذوب محیط می کند و موجب به وجود آمدن محیط رسمی می شود .
رنگ بندی صندلی های ستنمایی بسیاتر متنوع و دارای طیف وسیعی می باشد که با توجه به گنجایش فضا و کاربرد فضا رنگ ها انتخاب می شوند .
برای مثال بهتر است از رنگ های قهوه ای / نسکافه ای / قرمز و زرشکی که رن های رسمی و اداری هستند استفاده شود .
اکثرا صندلی های سالن های سینمایی را قرمز و یا زرشکی انتخاب می کنند که دلایل خاصی دارد و سبب تاریکی فضا می شود و این تاریکی فرصتی ایجاد می کند که سن و محل اجرای نمایش کانون توجه باشد و شور و شعف بیشتری در تماشاچیان ایجاد کند ، یکی دیگر از دلایل انتخاب رنگ قرمز این است که رنگ قرمز در کنار بسیاری از رنگ ها هارمونی منحصر بفردی را ایجاد می کند .

تفاوت صندلی های سینمایی
در گذشته رنگ قرمز رنگ درباری و شاهانه محسوب می شده و پادشاهان و فرمانروایان علاقه ی زیادی به این رنگ داشته اند . در تمامی سالن های اداری و امفی تئاتر از صندلی های وی آی پی استفاده می شود که ویزگی های ظاهری مخصوص به خود را دارند . صندلی های وی آی پی معمولا در دو و سه ردیف اول سالن ها قرار می گیرند و رنگ و شکل متفاوتی به نسبت دیگر صندلی ها دارند ، و فقط مخصوص میهمانان ویژه و مهم می باشند .
بهتر است اگر فضای سالن به رنگ قرمز است ، صندلی های وی آی پی به رنگ زرشکی باشد و یا بالعکس اگر صندلی های معمولی به رنگ زرشکی است ، صندلی های ویژه به رنگ قرمز باشد .
در دیگر موارد اگر فضای سالن تم نسکافه ای و قهوه ای دارد بهتر است صندلی های وی آی پی از رنگ نسکافه ای و مابقی صندلی ها قهوه ای باشند البته رنگ های کرم و کاراملی و سرمه ای نیز رنگ های بسیار جذاب و دلنشینی برای سالن های سینمایی و همایشی می باشند .
برای طراحی سالن های سینمایی توصیه ی شود کف سالن سینمایی/ رنگ پرده ها یکسان باشد و صندلی های به کار رفته کمی روشن تر یا تیره تر از دیگر اجزای سالن باشند .
از دیگر مسائل برای تاثیر گذاری بیشتر محیط بر روی تماشاچیان از نور پردازی های مصنوعی استفاده شود چرا که با وجود نور های مصنوعی فضای مدرن و یا رسمی سالن با ترکیب رنگ موردنظر خریداران سبک مدرن / رسمی / کلاسیک سالن حفظ می شود و این نورها قابل تنظیم می باشند و میتوان در صورت نیاز کم یا زیاد شوند .
استاندارد صندلی سینمایی
صندلی های سینمایی ممکن است از نظر استاندارد تفاوت بسیاری داشته باشند ، صندلی های سینمایی توسط طراحان و کارشناسان مجرب شرکت تیوان مورد بررسی قرار می گیرند و باید اصول ارگونومی در این صندلی ها رعایت شود تا موجب رنجش حضاران و یا کسالت آنها نشود . پشتی صندلی های سینمایی و آمفی تئاتر باید دارای قوس و خمیدگی باشد که سبب ایجاد گودی کمر یا ناراحتی تماشاچیان نشود . شرط داشتن یک سالن کنفرانس یا همایشی داشتن تجهیزات مدرن می باشد و تجهیزات مدرن و به روز به استاندارد و کیفیت بالا نیاز دارند که بدون استاندارد این موارد امکان پذیر نمی باشد .

یک صندلی سینمایی از متریال های متفاوتی مثل پارچه / وکیوم/ ام دی اف یا انتگرال و فلز آهن برای پایه ها تشکیل شده است که پایه ها / پارچه و ام دی اف استفاده شده دارای رنگ های بسیاری می باشند که بستگی به سلیقه ی خریداران دارد .
صندلی های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی دارای دو نوع دسته هستند : دسته هایی تهیه شده با چوب ام دی اف و دسته هایی تهیه شده از انتگرال که هر کدام مزیت های خود را دارد . دسته های انتگرال به رنگ سیاه و تک رنگ می باشد ولی همانطور که در مطالب فوق ذکر شد چوب های ام دی اف ازرنگ بندی های بسیار زیادی تشکیل شده اند . دسته های انتگرال ضد خش / ضد آب و ضد ضربه هستند و در صورت استفاده مکرر تغییر حالت نمی دهند اما دسته های چوبی ام دی اف در عین زیبایی و جذابیتی که در نمای صندلی ایجاد می کنند با اصابت شیء نوک تیز دچار خراشیدگی می شوند ولی در صورت استفاده مکرر دچار فرسودگی نمی شوند و از نظر مقاومت تقریبا با دسته های انتگرالی یکسان می باشد . البته قابل ذکر است که دسته های انتگرالی شکل دیگری را شامل می شوند که دسته ی پاپ کرنی هستند و جایگاهی برای قرار دادن بطر آب / پاپ کرن و یا هر وسیله ی مورد نیازی مورد استفاده قرار می گیرد .

تفاوت صندلی های سینمایی
پایه های فلزی که از جنس آهن می باشند برای زیبایی و جلوه ی بیشتر با رنگ پودری و یا الکترو استاتیک پوشیده شده اند و دارای رنگ های بسیاری می باشند .
از دیگر ویژگی هایی که باعث شده صندلی های سینمایی تفاوت های زیادی باهم داشته باشند جنس و نوع پارچه های بکار رفته می باشد .
پارچه ی استفاده شده در تولید صندلی ها ، باید از نوع مرغوب و درجه یک باشد زیرا اگر پارچه مناسب نباشد بعد از مدتی از بین رفته و ظاهر کلی صندلی زیر سوال می رود . پارچه ی استفاده شده در تولید صندلی های سینمایی شرکت تیوان پارچه شنل می باشد که نوعی پارچه ی کرکی نرم و براق است که از نخ طبیعی ابریشمو نخ های مصنوعی مانند آکلریلیک ، رازیون و الفین بافته می شود که به دلیل درخشندگی و لوکس بودن آن در دکوراسیون داخلی نقش ویژه ای دارد .
از دیگر ویژگی های این پارجه می توان به کند سوز بودن آن اشاره نمود که در هنگام آتش سوزی به دلیل مواد طبیعی ای که در تهیه آنها به کار رفته بسیار دیر دچار سوختگی می شوند .
البته قابل ذکر است که ، پارچه های استفاده شده جهت زیبایی / مقاومت و پوشاندن فوم ها می باشد ، فوم های استفاده شده در این محصولات فوم سرد می باشد و پیشنهاد ما این است برای خرید صندلی های سینمایی توجه کنید که متریال استفاده شده ، حتما فوم سرد باشد زیرا فوم سرد از دوام بالایی برخوردار است و در صورت استفاده مکرر دچا فرسودگی و تغییر نمی شود ولی متاسفانه تعدادی از تولیدکنندگان صندلی آمفی تئاتر و همایشی از فوم گرم استفاده می کنند که از کیفیت و عمر کوتاهی برخوردار است .
صندلی سینمایی و آمفی تئاتر از دو مکانیزم متفاوت طراحی و تولید می شوند ، دسته ی اول صندلی های سینمایی با مکانیزم تعادلی-یاتاقانی و دسته ی دوم مکانیزم معمولی و بدون فنر می باشد و صندلی های یاتاقانی-تعادلی که باز و بسته می شوند مزیت های بسیاری دارند ، اول اینکه حضاران به راحتی می توانند از بین ردیف ها عبور کنند ، دوم اینکه فضای کمتری را به نسبت صندلی های دسته ی دوم اشغال می کنند و مورد سوم اینکه بسیار مدرن تر و به روز تر هستند . وزنه و فنر استفاده شده در این صندلی ها باعث شده صندلی ها با کمترین نیرو بازوبسته می شوند و بر جلوی صندلی که کفی می باشد به صورت افقی قرار می گیرد . شود قابل ذکر است که دوخت روکش های تمامی صندلی های سینمایی / آمفی تئاتر و همایشی شرکت تیوان با نهایت ظرافت و دقت و بدون اشکال و بی نظمی صورت گرفته و همچنین در صورت ریخته شدن لکه ای بر روی پارچه ها به سهولت قابل پاک شدن و شستشو می باشد .البته این را هم باید درنظر گرفت که ، در طراحی داخلی سالن های آمفی تئاتر باید از سیستم اکوستیک استفاده کرد ، که به کیفیت سالن افزوده شود و آلودگی صوتی به صورت منزجر کننده نباشد که مخاطبین را مورد خستگی و تنش قرار دهد بنابراین ، سیستم اکوستیک کردن دیواره های سالن امری بسیار مهم برای داشتن مجموعه ای باکیفیت و دلنشین می باشد .
صندلی های سینمایی قابل اجرا در سالن های همایشی / سالن های موسیقی و کنسرت / سالن کنفرانس و اجلاس می باشند .

تفاوت صندلی های سینمایی

خرید و فروش صندلی های سینمایی / همایشی و آمفی تئاتر به صورت آنلاین نیز انجام می شود که خریداران می توانند با کارشناسان فروش شرکت تیوان یا مشاوران تماس حاصل فرماید و برای خرید یک محصول خوب به صورت رایگان راهنمایی شوند .
هزینه هرگونه تعمیر و تعویض قطعات محصولات درطول مدت ضمانت به عهده شرکت می باشد ، نصب صندلی های همایشی / سینمایی و آمفی تئاتر کاری تخصصی بوده از این رو لازم است این کار فقط از طریق کادر حرفه ای و مجرب شرکت به صورت استاندارد انجام شود در غیر اینصورت شامل گارانتی نمی گردد .
از دیگر محصولات شرکت تیوان می توان به صندلی های آموزشی دانشجویی فایبر گلاس و چوب ام دی اف/ نیمکت های دانش آموزی از مقطع پیش دبستان تا دبیرستان/ صندلی های استادیومی / تابلو اعلانات / وایت برد / کتابخانه /صندلی اداری و صندلی انتظار نام برد که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارا می باشند .

تمامی تلاش همکاران ما در شرکت تیوان این است که ، با استفاده از امکانات و تجهیزات گفته شده در فوق بتواند الگویی جهت استفاده از دانش روز / بالا بردن کیفیت / رعایت استاندارد های رو دنیا و در نهایت باعث آسودگی خاطر مشاورین و کارفرمایان گرامی شود با امید به آن که بتوانیم گامی هرچند اندک در رونق اقتصادی کشور عزیزمان برداریم .
همانطور که در مطالب فوق در مورد تفاوت صندلی های سینمایی گفته شد ،کلیه محصولات شرکت تیوان با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش با متریال درجه یک و قیمت های نازل و مقرون به صرفه به سراسر نقاط ایران و حتی کشور های همجوار ارسال می شود . ضمنا در مطلب دیگری در مورد ابعاد صندلی های آمفی تئاتر صحبت نموده ایم.

منبع: نوین چیر