نکاتی برای خرید نیمکت مدارس

نکاتی برای خرید نیمکت مدارس

نکات خرید نیمکت مدارس

برای خرید نیمکت مدارس به نکاتی باید توجه و دقت داشته باشیم تا از محصولی خوب برخوردار باشیم چرا که هدف شرکت تیوان و دیگر همکاران جلب رضایت خریداران محترم می باشد تا بتوانیم به رونق اقتصادی کشور عزیزمان گامی هر چند کوچک برداریم . در ادامه به برخی از این نکات می پردازیم :

برای داشتن  نیمکت دانش آموزی با کیفیت عالی باید به شکل ظاهر ، متریال های استفاد شده ، کارایی ، قابلیت ها و قیمت آن توجه نمود چرا که هرکدام از این مواد به تنهایی برای داشتن یک محصول با کیفیت افی نمی باشد و دانش آموزان ممکن است دچار مشکلاتی شوند .

صندلی های آموزشی به دو دلیل باید از طراحی منحصر بفرد و با توجه به استاندارد های روز برخوردار باشد اولین دلیل استفاده مکرر و طولانی مدت از آنهاست و دومین دلیل داشتن نسلی سالم برای آینده می باشد .

مهم ترین و اصلی ترین بخش برای خرید نیمکت مدارس دقت به استاندارد های آن می باشد چرا که نیمکت دانش آموزی غیراستاندارد باعث بروز برخی از مشکلات جسمی و ذهنی در دانش آموزان می شود که بعضا اکثر آنها جبران ناپذیرند .

وجود نیمکت مدرسه غیر استاندارد باعث بروز اختلالات اسکلتی_عضلانی می شود و به مهره های ستون فقرات و گردن فشار اضافه وارد می شود که این عمل منجر به افزایش گودی کمر و یا خمیدگی کمر می شود و دانش اموز دچار کسالت می شود و نمی تواند به خوبی مفاهیم و مباحث را اموزش ببیند و دچار اختلالات و درگیری های ذهنی می شود . متاسفانه خرید تجهیزات و امکانات مدرن و استاندارد توسط مربیان و حتی والدین نادیده گرفته می شود و به عواقب و آسیب های آن فکر نمی کنند .

طراحان و کارشناسان مجرب شرکت تیوان قبل از تولید محصولات اموزشی تمامی ابعاد و اندازه و سایز هارا با توجه به مقاطع تحصیلی بررسی می کنند ، ارتفاع نیمکت نیز باید به حدی باشد که زاویه زانو ها ۹۰ باشد و اگر ارتفاع نیمکت بیش از حد باشد که پاهای دانش آموزان آویزان باشد موجب فشار به نشیمن گاه و لگنچه می شود که کمر درد در پی خواهد داشت و اگر ارتفاع آنها کمتر از قد پای دانش آموزان باشد موجب جمع شدگی پای دانش آموز و وارد شدن فشار به زانوی وی می شود که در دراز مدت عوارض انحراف زانو را نیز در پی خواهد داشت .

مدرسه محلی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است اما بی توجهی به عوامل ارگونومی سلامتی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد .

نشستن روی صندلی های کوتاه یا خیلی بلند مشکلات جسمانی و ذهنی زیادی برای دانش آموزان به وجود می آورد .

هر میز و نیمکت به طور معمول از رویه ی میزو پایه تشکیل شده است اما میزو نیمکت استاندارد و بهداشتی اجزای دیگری نیز دارد که عبارت اند از :

_میله ای در جلو محل قرار گرفتن پاهاست.

_ پیچ هایی که ارتفاع را تنظیم می کنند .

_پیچ هایی که فاصله ی نیمکت تا میز را تنظیم می کند

_قابلیت شیب پیدا کردن رویه ی میز هنگام انتخاب میز تحریر یا نیمکت

حتما چهار بخش اصلی بالا را در نظر داشته باشید اهمیت این دقت در نیمکت مدرسه بیشتر است و همکاری و توجه بسیار زیاد مدیران مدارس را الزامی می سازد .

طول میز تمامی نیمکت ها ۱۲۰ سانتی متر می باشد ، ارتفاع و عرض نیمکت های مقطع پیش دبستان ۶۰ سانتی متر ، ارتفاع و عرض نیمکت های مقطع دبستان ۷۰ سانتی و ارتفاع و عرض نیمکت های مقطع راهنمایی و دبیرستان ۸۰ سانتی متر می باشد .تمامی ابعاد و اندازه استاندارد هستند و عارضه های جسمانی را تا حدودی کاهش می دهند .

نکاتی برای خرید نیمکت مدارس

نیمکت دانش آموزی شرکت تیوان در سه مقطع پیش دبستان / دبستان / راهنمایی و دبیرستان در حال تولید  می باشد که هرکدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند و دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند . تمامی نیمکت ها با توجه به جثه و رده سنی دانش آموزان طراحی و تولید می شود و قابل ذکر است که نیمکت های مقطع متوسطه (راهنمایی و دبیرستان) در ابعاد و سایزهای یکسان و با متریال مشابه می باشند .

نیمکت های مقطع پیش دبستان مخصوص کودکان ۴ تا ۶ سال / نیمکت های مقطع دبستان مخصوص دانش آموزان ۷ تا ۱۳ سال و نیمکت های مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال طراحی و تولید می شود.

البته این مبحث را باید در نظر داشت که دانش آموزان باید نحوه درست نشستن بر روی نیمکت های و میزوصندلی های دانش آموزی را به خوبی آموزش ببینند .

طراحی میز و نیمکت های دانش اموزی نیازمند رعایت اصول و استاندارد هاست و اما رعایت این موارد به تنهایی کافی نیست و نیمکت های مدارس باید با اموزش هایی در مورد درست نشستن و طرز صحیح استفاده از انها همراه باشد .

یکی دیگر از مواردی که متاسفانه مربیان و معلمان در کلاس های آموزی نادیده می گیرند نحوه ی چیدمان نیمکت ها می باشد ، نیمکت ها باید طوری چیده شوند که تمامی دانش آموزان دید و زاویه ی کافی را نسبت به تخته و میز معلم را داشته باشند و هیچگونه فشار و انرژی اضافی ای بر مهره های ستون فقرات و گردن وارد نشود فرد را دچار رنجش کند .

رویه ی نیمکت های مدارس شرکت تیوان از دو متریال متفاوت فایبرگلاس که پلاستیکی  فشرده و بسیار مقاوم می باشد  و یا چوب ام دی اف که در طرح و رنگ های متفاوتی است ، تولید می شوند که به انتخاب مشتری این متریال ها انتخاب می شود . رنگ های چوب ام دی اف شامل قرمز / صورتی / زرد و آبی فیروزه ای می شود که هر کدام در مقاطع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند . البته رنگ دیگر چوب ام دی اف رنگ آلدر می باشد که بسیار ساده و در عین حال شیک می باشد که اکثرا در مقاطع راهنمایی و دبیرستان ها استفاده می گردد . همانطور که می دانیم رنگ بندی کلاس های آموزشی رابطه مستقیم با روحیه و انگیزه دانش آموزان دارد و هر چه کلاس از نظر رنگ بندی دارای نظم خاصی باشد دانش آموزان بیشتری را به خود جذب می نماید . طبق تحقیقات انجام شده هر رنگی با طول موج مشخص نوع رفتار را در فرد شکل می دهد . برای مثال رنگ قرمز حس هیجان را ایجاد می کند و رنگ بنفش حالت سکون و رنگ آبی و زرد حس آرامش را در دانش آموزان به وجود می آورد . رنگ های روشن به ویژه رنگ های گرم که شامل قرمز/ نارنجی و زرد می شوند سبب هوشیاریزذهنی و افزایش فعالیت های خاص بهره ی هوشی می شود، بنابراین کلاسی با رنگ آبی روشن یا زرد مایل به سبز به مراتب جلوه ی جذاب تری دارد . به نسبت کلاسی با دیواره های خاکستری دارد همچنین محققان بر این باورند که رنگ بندی و فضای داخلی کلاس ها بر اهمیت نقش رنگ در تعلیم و تربیت تاکید می کند .

متریال و مکانیزم استاندارد از دیگر نکات در خرید نیمکت مدرسه می باشد ، پایه های نیمکت ها باید طوری طراحی شوند که در برابر ضربه مقاومت کافی را داشته باشند و خریداران بتوانند در سال های پی در پی از انها استفاده نمایند .

پایه ها فلز آهن می باشند و با رنگ الکترو استاتیک یا رنگ پودری پوشیده شده اند که به زیبایی این محصولات افزوده شده است ، همچنین رنگ های الکترواستاتیک دارای تنوع رنگی بسیاری هستند و متناسب با چوب ام دی اف نیمکت ها انتخاب می شوند .

جوشکاری های انجام شده با جوش سی او دی می باشد که بسیار مقاوم و مستحکم در برابر ضربه هستند و در صورت استفاده مداوم دچار شکستگی نمی شوند

در مرحله اول برای ساخت نیمکت های دانش آموزی  ابعاد و اندازه ها را باید بررسی کنیم . ارتفاع نشیمن از سطح زمین / اتفاع میز تا جایگاه پای دانش آموزان / فاصله ی بین میز و نشیمن گاه نیمکت از مواردی است که باید به آن توجه نمود .

مرحله بعدی برش قطعات نیمکت به همان ابعادی که اندازه گیری شده می باشد که این کار با استفاده از ابزارآلات به روز و پیشرفته صورت می گیرد بعد از اتمام این کار تمامی قطعات به صورت اصولی آماده رنگ خوردن می شوند  ام دی اف ها شامل رنگ های قرمز / آبی / صورتی و زرد هستند اما نوع دیگری آنها ام دی اف هایی هستند که با رنگ آلدر پوشیده شده اند و در عین سادگی زیبایی منحصر بفرد خود را دارند . پایه های فلزی در این مرحله با رنگ پودری یا الکترو استاتیک پوشیده می شوند البته قابل ذکر است که رنگ الکترو استاتیک نیز تنوع رنگی بسیاری دارد . پس از رنگ کردن قطعات آماده خریداری می شوند .

از قابلیت دیگر نیمکت دانش آموزی می توان به ورقه ی جاکتابی اشاره نمود که در زیر همه ی میزها قرار دارد و دانش آموزان می توانند کتاب یا وسایل مورد نیاز خود را در آنجا قرار دهند البته این ورقه در سفارشات خریداران قابل حذف می باشد .

یکی دیگر از قابلیت های نیمکت ها وجود جا مدادی می باشد که با ابزار آلات این جایگاه طراحی می شود .

و آخرین قابلیت نیمکت های مدارس که بسیار کاربردی می باشد وجود قلاب در کنار میز می باشد که دانش آموزان می توانند کیف خود را آویزان نمایند .

 از دیگر محصولات آموزشی شرکت تیوان می توان به صندلی های دسته تحریر یا دانشجویی و نیمکت هایی با صندلی های جدا از هم اشاره نمود که با متریال درجه یک و مکانیزم کاملا مدرن و مقاوم تهیه شده اند ، صندلی های دسته تحریر دارای دسته هایی هستند که در جهت بالا و پایین حرکت می کنند و فقط مخصوص یک نفر می باشند که به دلخواه مشتریان می توان این صندلی ها را از یک تا چهار نفر به هم متصل نمود .این صندلی ها در دو دسته راست دست و چپ دست قابل تولید هستند که برای افراد راست دست دسته ی صندلی سمت راست و برای افراد چپ دست دسته ی صندلی سمت چپ تعبیه می شود .

از دیگر مزیت این صندلی ها به سبک بودن آنها می توان اشاره نمود که به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند و اکثرا در مدارس راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه ه ها کاربرد دارند .

نکاتی برای خرید نیمکت مدارس

دومین محصول مشابه نیمکت های مدارس تولیدی شرکت تیوان ، میز و صندلی های جدا از هم می باشند که با نیمکت دانش آموز متریال یکسانی دارند و تقریبا استراکچر شبیه به هم دارند اما صندلی های جدا از هم باعث ایجاد تفاوت میان این دو محصول شده .

نیمکت مدارس متصل به هم دارای مزیت خاصی می باشد و این است که کلاس دچار شلوغی و پراکندگی نمی شود و نظم خاص خود را دارد .

همچنین نیمکت های مدارس در دو دسته پشتی دار و بدون پشتی هستند که برای راحتی بیشتر دانش آموزان تولید می شوند که خمیدگی کمر  و گودی کمر را تا حد امکان کاهش خواهند داد و از اسیب های جدی دیگر جلوگیری خواهند نمود .

 نیمکت های دانش آموزی غیراستاندارد با قیمت های پایینی به فروش می رسند که از متریال های بی کیفیت و مکانیزم فوق العاده ضعیف تهیه شده اند و در کمترین زمان دچار فرسودگی می شوند ، نیمکت های دانش آموزی استاندارد و با کیفیت ، سلامت دانش آموزان و نسل های آینده را تضمین می کنند این مسئله باید حائز اهمیت باشد که هزینه کردن برای سلامتی نوجوانان و جوانان هر چند گزاف دارای ازرش و اهمیت بسیاری ست .

 خرید و فروش نیمکت مدارس به صورت آنلاین نیز انجام می شود که خریداران می توانند با کارشناسان فروش شرکت تیوان یا مشاوران تماس حاصل فرماید و برای خرید یک محصول خوب به صورت رایگان راهنمایی شوند .

کلیه محصولات شرکت تیوان (محصولات اداری / آموزشی / صندلی آمفی تئاتر ) با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش با قیمت های کاملا نازل و مقرون به صرفه به سراسر نقاط ایران و کشور های همجوار ارائه می شود .

منبع: شرکت نوین چیر