آشنایی با انواع صندلی های دسته تحریر

آشنایی با انواع صندلی های دسته تحریر

صندلی دانشجویی مدل A118

یکی از مهم ترین اجزای اصلی در دیزاین داخلی مراکز آموزشی و کلاس ها وجود صندلی های دسته تحریر مناسب و متناسب با آن محیط است که ویژگی های منحصر بفردی را می بایست شامل شود تا فضا را بهترین شکل ممکن برای دانشجویان یا دانش آموزان نمایان کند ، صندلی های دسته تحریر یا دانشجویی انواع مختلفی دارد و در اکثر مدارس و دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی نقش بسیار مهمی را برای ایجاد نظم بیشتر ایفا می کند .

تجهیزات و امکانات مدرن و به روز در مراکز آموزشی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در فضای آموزشی لذت ببرند و هیچ مشکلی نتواند باعث آزرده خاطر شدن آنها شود ، مشکلات جسمی و ذهنی جوانان روز به روز در حال افزایش است پس باید توجه داشت که مکانیزم صندلی ها کاملا استاندارد و مطابق با اصول ارگونومی جسمی باشد تا از ناهنجاری های اسکلتی جلوگیری شود . این مسئله بسیار مهم است و اگر دانش آموزان و دانشجویان نتوانند از صندلی و یا میز و نیمکت های استاندارد استفاده نکننئ تمرکز کافی را برای یادگیری درس ها نخواهند داشت و آشفتگی های ذهنی بوجود می آیند .

از این رو شرکت تیوان با تولیدات خود در زمینه ی میزوصندلی و نیمکت های آموزشی و دیگر تجهیزات مدارس این افتخار را دارد که بخشی از بازار فروش چنین محصولاتی را در اختیار داشته باشد همچنین تمامی محصولات بر اساس نظر و کارشناسی تیم مجرب شرکت تیوان بررسی می شوند و در خط تولید ، تولید خواهند شد .

صندلی های دسته تحریر به دلیل تنوع زیاد و شرکت های سازنده ی متفاوت دارای ویژگی های گوناگونی می باشند که در اینجا به برخی از ویژگی های یکسان و کلی آنها می پردازیم :

صندلی های دسته تحریر یا دانشجویی شرکت تیوان همگی با بهترین متریال و ابزارآلات تهیه می شوند تا در صورت استفاده مداوم در مدت زمان های طولانی دچار مشکل و فرسودگی نشوند . کیفیت اصلی صندلی ها را زیبایی و قیمت آن تعیین نمی کند بلکه کیفیت اصلی محصولات از متریال های استفاده شده و استراکچر خاص آن ها مشخص می شود که همه ی موارد گفته شده به شرکت سازنده نیز بستگی دارد .

آشنایی با انواع صندلی های دسته تحریر

بنابراین اولین ویژگی مهم در رابطه با صندلی های دانش آموزی و دانشجویی استفاده از متریال درجه یک می باشد ، صندلی های دسته تحریر تیوان در دو جنس فایبرگلاس و ام دی اف دسته بندی می شوند که هرکدام مزیت های خاص خود را دارا می باشند ، برای مثال صندلی های فایبرگلاس که پلاستیک فشرده هستند در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند و در اثر برخورد با شیء نوک تیز دچار خراشیدگی نمی شوند و در صورت ریختن لکه با دستمال مرطوب شده به راحتی پاک می شوند و در رنگ های متنوع می باشند و قیمت های بیشتری به نسبت چوب ام دی اف دارند .

اما صندلی های ام دی اف در برابر ضربه به نسبت فایبرگلاس ها مقاوم نیستند و در صورت اصابت با شیء تیز دچار  تغییر و فرسودگی می شوند ولی ام دی اف ها از زیبایی و جلوه ی ساده و منحصر بفردی برخوردار می باشند .

صندلی های ساخته شده از فایبر گلاس انعطاف بیشتری به نسبت صندلی های ام دی اف دارند و هنگام تکیه دادن چندین درجه به سمت عقب متمایل می شوند بدون ایجاد شکستگی که به قابلیت های این صندلی ها افزوده شده . جوشکاری استفاده شده در این صندلی ها بسیار مستحکم و مقاوم می باشد واجزای مختلف محصول با جوش سی او دو به هم دیگر  متصل می شوند .

مکانیزم و استراکچر صندلی ها همگی باید بسیار مستحکم باشند و وزن های سنگین را نیز متحمل شوند تا بتوان چند سالی از آنها استفاده نمود برای اینکه اشخاص سنگین وزن بتوانند از این محصولات استفاده کنند از فلز یا آهن گوشت با ضخامت یک و نیم استفاده می شود تا هم مقاومت بیشتری داشته باشد و هم کیفیت بهتری را به نمایش بگذارد .

همانطور که گفته شد استراکچر اصلی محصولات آموزشی فلز آهن می باشد که شامل پایه ها / پشتی و قوطی می باشد . در زیر هر یک از این صندلی ها سبدی فلزی تعبیه شده تا مصرف کنندگان کتاب و یا وسایل مورد نظر خود را در آنجا قرار دهند .

البته این آپشن بستگی به انتخاب مشتریان دارد و میتوان سبد صندلی ها را در هنگام تولید نساخت .

نوع دیگر این صندلی ها ، صندلی های دسته تحریری می باشند که دسته های متحرک دارند و تا ۱۸۰ درجه قابل چرخش هستند و نشستن و برخاستن بر روی این صندلی ها به سهولت انجام می شود اما در دیگر محصولات دسته ها فقط قابلیت حرکت به سمت بالا یا پایین دارند . برای افراد دست چپ دسته ی صندلی ها بر سمت چپ و برای افراد راست دست دسته ی صندلی ها سمت راست طراحی و تولید می شود تا به راحتی بتوانند مشغول درس خواندن شوند .

پایه های فلزی با رنگ الکترواستاتیک یا پودر رنگ پوشیده شده اند و رنگ های متفاوتی دارند که متناسب با رنگ ام دی اف یا فایبرگلاس انتخاب می شوند ، ام دی اف ها شامل رنگ های صورتی / قرمز / آبی فیروزه ای و زرد می باشند و نوع دیگر ام دی اف ها ساده می باشد که رنگ خاصی ندارند و با رنگ آلدر پوشیده شده اند و طرح چوبی خود را حفظ کرده اند ، ام دی اف های استفاده شده نیز دارای رنگ های متنوع می باشند از روشن تا تیره که بستگی به تم فضاهای گوناگون دارد . در اکثر مواقع برای صندلی های به رنگ آلدر از رنگ الکترو استاتیک مسی که رنگی تیره است استفاده می شود که با ام دی اف ساده ترکیبی بسیار ساده و در عین حال زیبا ایجاد می کند . رنگ بندی صندلی ها تاثیر بسیاری بر روحیه و همچنین بزرگ یا کوچک تر شدن فضای داخلی کلاس می گذارد . برای مثال برای بزرگ نشان دادن محیط کلاس از رنگ های روشن مانند آبی فیروزه ای / زرد / سفید استفاده می کنند . و صندلی ها را می توان با توجه به رنگ بندی اجزای کلاس خریداری نمود . هر رنگی با طول موج مشخص نوع رفتار در فرد را شکل می دهد مثلا رنگ قرمز حس هیجان را در افراد ایجاد می کند .

از دیگر صندلی های دانشجویی می توان به نمونه ای اشاره کرد که روی نشیمن گاه و پشتی آنها فوم سرد است و با روکش چرم پوشیده شده است و برای نشستن بسیار مناسب تر از دیگر صندلی ها می باشد ولی به دلیل متریال های متفاوت استفاده شده در این صندلی ها قیمت های گران تری به نسبت دیر صندلی های دسته تحریر دارند و در رنگ بندی های وسیع تری هستند که متناسب با فضای کلاس انتخاب می شوند .

صندلی های دانشجویی در مدارس اکثرا در مقطع راهنمایی و دبیرستان و در دانشگاه ها قابل استفاده می باشند اما با توجه به جثه دانش آموزان و دانشجویان در سایز های متفاوت با ابعاد اصولی متفاوت می باشند . ابعاد دسته ی صندلی ها همگی ۳۰*۶۰ و ضخامت ام دی اف برای ساخت دسته ۱۶ میلی متر می باشد و ابزار خورده هستند که اگر ابزار خورده نبودند تیز می شدند و به اشیا و وسایل و لباس اسیب می رساندند . اسکل فلزی که پایه ها را تشکیل میدهد ۲۲ میلی متر می باشد . پایه ها به دلیل عدم آسیب رساندن به زمین از سرعت گیر های کوچکی برخوردار می باشند  ولی تمامی این اندازه ها با توجه به سلیقه و انتخاب سفارش دهندگان قابل تغییر می باشد و قیمت ها نیز به دلیل کم یا زیاد شدن متریال متغیر هستند .

نکته بسیار مهم تر در رابطه با صندلی های آموزشی وجود استاندارد این محصولات می باشد چرا که عدم وجود ابعاد و اندازه های دقیق و مناسب باعث بروز خسارات جبران ناپذیر در جسم و روان دانش آموزان می شود و همچنین جامعه به نسل های جوان سالم و پر نشاط نیازمند است از این روکارشناسان و مشاوران مجرب در تیم شرکت تیوان در تلاش اند که این مشکلات را تا حد امکان برطرف سازند ، طراحی نیمکت و صندلی های دسته تحریر دانشجوییو دانش آموزی نیازمند رعایت اصول و استاندارد هاست و اما رعایت این موارد به تنهایی کافی نیست و نیمکت ها ومیز و صندلی های دانش آموزی باید با آموزش هایی در مورد درست نشستن و طرز صحیح استفاده از آنها همراه باشد . زاویه ی نشیمن گاه و پاها که مماس بر صندلی می باشد باید ۹۰ درجه باشد تا به مهره های ستون فقرات و گردن فشار زیادی وارد نشود البته استاندارد محصولات باید توسط مربیان و مسئولان مدارس و دانشگاه ها حائز اهمیت باشد و به آن رسیدگی کنند چرا که امروزه در تمامی مدارس دنیا سلامت دانش اموزان دردرجه اول قرار دارد و ارتقا و به روزرسانی مراکز آموزشی امری بسیار ضروری و حق دانش آموزان و دانشجویان می باشد . البته چدمان صندلی ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، صندلی ها باید طوری چیده شوند که تمامی حضاران در کلاس دید و زاویه ی کافی را نسبت به تخته داشته باشند و فشاری بر  عضلات آنها وارد نشود . استاندارد صندلی ها باید سلامتی محصلان را تضمین کند .

آشنایی با انواع صندلی های دسته تحریر

گروه تیوان در نظر دارد در فعالیت های اینده ی خود صندلی ها و میزو نیمکت هایی با آپشن های بیشتری تولید نماد که این محصولات هم اکنون در دست طراحی می باشند برای مثال وجود جا مدادی یا پایه هایی با جنس متفاوت .

از دیگر محصولات شرکت تیوان مشابه با صندلی های دانشجویی  ، نمونه هایی هستند که متصل به هم می باشد و در دسته های دو نفره / سه نفره / چهار نفره تولید می شوند ، این صندلی سبب نظم بیشتر کلاس و همچنین عدم پراکندگی می شود و متریال یکسانی با دیگر محصولات دارد اما سنگین تر هستند ولی صندلی های دسته دار تک نفره قابل حمل هستند و به سهولت جابجا می شوند یا صندلی های آمفی تئاتر دسته دار که متریال و اندازه و طرح کاملا متفاوت دارد ولی دسته های تعبیه شده یکسان می باشد و همچنین بیشتر در سالن های کنفرانس / اجلاس و جلسات رسمی مورد استقبال قرار می گیرد و قیمت های بیشتری به دلیل متریال متفاوت به نسبت صندلی های دانشجویی دارند و دارای رنگ بندی های بسیار زیبایی دارند که وجودشان باعث ایجاد سالنی مدرن و کلاسیک خواهد شد .

مدرسه محلی برای شکوفایی استعداد جوانان است اما بی توجهی به عوامل ارگونومی سلامتی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد و نشستن بر روی صندلی های کوتاه یا خیلی بلند مشکلات جسمانی زیادی را برای جوانان بوجود می آورد و نحوه ی درست نشستن باید در مدارس آموزش داده شود به دلیل اینکه  کاربران ساعات متمادی زیادی را در مدرسه سپری می کنند تا بتوانند در آینده در دانشگاه ها نحوه درست نشستن را اجرا کنند و نسلی سالم داشته باشیم .

تلاش تمامی همکاران ما در مجموعه تیوان این است که با استفاده از امکانات گفته شده در فوق بتواند الگویی جهت استفاده از دانش روز ، بالا بردن کیفیت رعایت استاندارد های روز دنیا و در نهایت باعث آسودگی خاطر کار فرمایان گرامی می شود با امید با آن که بتوانیم گامی هرچند کوچک در رونق اقتصادی کشور عزیزمان برداریم .

خواسته ما جلب رضایت مصرف کنندگان و ایجاد جامعه ای سالم می باشد و در این راه همواره استواریم و میکوشیم .

محصولات دیگر شرکت تیوان شامل صندلی های آمفی تئاتر / صندلی اداری / صندلی سینمایی و همایشی / صندلی استادیومی و صندلی های انتظار می باشد .

از لوازم آموزشی شرکت تیوان می توان کتابخانه های مخصوص کلاس آموزشی/ تابلو اعلانات / تخته های وایت برد و میزهای معلم نام برد .

کلیه محصولات شرکت تیوان با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش به تمامی نقاط ایران و کشورهای همجوار ارسال می شود . شما میتوانید برای مشاهده ی محصولات به سایت تیوان مراجعه نمود  یا در صورت تمایل برای خرید صندلی دانشجویی ضمن با تماس به کارشناسان فروش و مشاوران تیم تیوان تماس حاصل نمایید و در خصوص خرید محصولات راهنمایی شوید .

منبع: نوین چیر