انواع نیمکت دانش آموزی

انواع نیمکت دانش آموزی

نکات خرید نیمکت مدارس

در مورد انواع نیمکت مدرسه می توان گفت که مدرسه محلی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است اما بی توجهی به عوامل ارگونومی جسمی ، سلامتی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد . با گذشت زمان و پیشرفت جامعه، امکانات و تجهیزات مدارس نیز به روز شده و سعی در پیشرفت و تغییر دانش آموزان و فضای آموزشی برای بهبود یادگیری آنها به نسبت دوره های قبل داشته چرا که سلامت جسم و روان کودکان و جوانان ارتباط مستقیم با جامعه ی سالم کنونی و نسل های آینده دارد  ، رنگ بندی / استانداردها / شکل ظاهری میزوصندلی و نیمکت های دانش آموزی یکی از مواردی است که مسئولین و مربیان باید هنگام خرید به آن توجه بسیاری کنند تا دانش آموزان دچار مشکلات جدی تر نشوند .

تمامی تلاش همکاران ما در شرکت تیوان این است که با استفاده از ابزارآلات پیشرفته و قطعات درجه یک بتواند الگویی جهت بالابردن کیفیت ، رعایت استاندارد های روز و در نهایت باعث آسودگی خاطر مشاورین و کارفرمایان گرامی شود .با امید به اینکه بتوانیم گامی هرچند کوچک در رونق اقتصادی کشور عزیزمان برداریم .

رنگ بندی فضای آموزشگاه ها و کلاس ها بسیار بر روحیه دانش آموزان تاثیر دارد و اگر رنگ بندی و دیزاین داخلی کلاس ها مناسب نباشد باعث از بین رفتن انگیزه و شورواشتیاق دانش آموزان و همچنین عدم یادگیری آنها می شود . رنگ بندی فضای کلاس ها باید متناسب با صندلی ها باشد و از رنگ های خنثی و تیره در طراحی کلاس جلوگیری شود . میزوصندلی ونیمکت های دانش آموزی شرکت تیوان دارای رنگ بسیار متنوع می باشد که در هر مقطعی مورد استفاده قرار می گیرد . تحقیقات اخیر در رابطه با رنگ بندی فضای داخلی کلاس های آموزشی نشان می دهد که میزان و نوع رنگ بر یادگیری موثر است ، هر رنگی با طول موج مشخصی نوع رفتار را در فرد شکل می دهد .برای نمونه رنگ قرمزبه وجود آورنده حس هیجان و شادابی می باشد   رنگ های نیمکت های مدرسه شرکت تیوان شامل رنگ قرمز / زرد / صورتی و آبی می شود که هرکدام مورد استفاده در مقاطع مختلف می باشند برای مثال بهتر است در مقطع پیش دبستان بهتر است از رنگ های صورتی و آبی استفاده شود .

در طراحی مدرسه و طراحی راهرو و پلهها بهتر است رنگ سرد و آرام باشد که این رنگ‌ها علاوه بر آرامش محیط در کنترل هیجانات روحی دانش آموزان تاثیر دارد. ابعاد راهروها رنگ دیوارها و جنس و نوع مواد و مصالح در روحیه دانش آموز تاثیر می‌گذارد.

کلاس درسی که برای دانش آموزان طراحی می شود باید جنبه تفریحی نیز داشته باشد زیرا فضای تفریحی برای دانش آموزان مفیدتر است و در بعضی از مدرسه ها برای ایجاد یک محیط شاد و مفرح برای دانش آموختگان از انواع نیمکت مدرسه که جنبه تفریحی داشته باشد و دارای مکانیزم جالب و مدرنی می باشد استفاده می کنند . در این مدارس به دانش آموزان اجازه داده می شود به طور آزادانه در کلاس درس جابجا شوند و در هر محلی که در آن احساس راحتی می کنند مشغول درس خواندن شوند .

انواع نیمکت دانش آموزی

میز و صندلی دانش آموزی

یکی دیگر از مباحث مهمی که در تمامی مدارس باید ضرورت بسیاری داشته باشد استاندارد میزوصندلی ها و نیمکت ها می باشد تمامی ابعاد و اندازه ها باید مطابق با ارگونومی جسمی دانش آموزان باشد و هیچگونه اختلالی در مهره های ستون فقرات و گردن ایجاد نکند چرا که برخی از این اختلالات جبران ناپذیرند . دانش آموزان باید طریقه درست نشستن را آموزش ببینند به این صورت که زاویه ی پاها ۹۰ درجه و زاویه ی کمر با نشیمن گاه نیز ۹۰ درجه که هیچگونه فشاری به عضلات و استخوان ها وارد نشود ،نشستن روی صندلی های کوتاه یا خیلی بلند مشکلات جسمانی و ذهنی زیادی برای دانش آموزان به وجود می آورد .لازم به ذکر است که طراحان و کارشناسان مجرب شرکت تیوان توجه بسیاری به اندازه گیری ها و حجمی که هر نیمکت در فضا اشغال می کند دارد و سعی در بهبود عملکرد دانش اموزان دارد .البته باید در نظر داشت که طراحی میزوصندلی ها و نیمکت های دانش آموزی نیازمند رعایت اصول و استاندارد هاست و اما رعایت این موارد به تنهایی کافی نیست و میزوصندلی و نیمکت های دانش آموزی همگی باید با آموزش هایی درمورد درست نشستن و طرز صحیح استفاده از آنها همراه باشد .البته نکته ی قابل توجه این است که چیدمان صندلی ها باید طوری باشد که دانش آموزان همگی دید کافی نسبت به تخته داشته باشند و باعث رنجش عضلات گدن و کمر نشود .

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ۸۰ درصد ئانش آموزان دختر و ۴۰ درصد دانش آموزان پسر دارای ناهنجاری های اسکلتی – عضلانی هستند که باید از این معضلات جلوگیری کنند .

همانطور که گفته شد ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات مراکز آموزشی یکی از ضروری ترین مواردی است که مسئولان و حتی والدین دانش آموزان باید به آن رسیدگی کنند تمامی متریال نیمکت های دانش آموزی درجه یک میباشد و استراکچر فلزی که پایه ها را تشکیل می دهد بسیار مقاوم هستند .

دومین مبحث مهم در مورد نیمکت مدارس شکل ظاهری انها می باشد و ابعاد ها و اندازه ها می بایست متناسب با رده سنی دانش آموزان و جثه آنها دقیق طراحی و تولید شوند . هرمیز و نیمکت به طور معمول از رویه ی میز و پایه تشکیل شده است اما میز و نیمکت استاندارد و بهداشتی ،اجزای دیگری نیز دارد که عبارت اند از:

۱٫میله ای در جلو که محل قرار گرفتن پاهاست .

۲٫پیچ هایی که ارتفاع را تنظیم می کنند .

  1. پیچ هایی که فاصله ی نیمکت را تا میز تنظیم می کنند .
  2. قابلیت شیب پیدا کردن رویه ی میز هنگام انتخاب میز تحریر یا نیمکت .

حتما چهار بخش اصلی بالا را در نظر داشته باشید ،اهمیت این دقت در نیمکت مدرسه بیشتر است و همکاری و توجه بسیار زیاد مدیران مدارس را الزامی می دارد .

شرکت تیوان تمامی میزوصندلی ونیمکت های دانش آموزی خود را در سه مقطع پیش دبستان / دبستان/ راهنمایی و دبیرستان طراحی و تولید می کند .نیمکت های دانش آموزی مقطع پیش دبستان مخصوص کودکان ۴ تا ۶ سال و نیمکت های دانش آموزی دبستان برای دانش آوزان ۷ تا ۱۳ سال و نیمکت های مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال تهیه می شوند .طول میز نیمکت ها به دلخواه مصرف کنندگان از ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر متغیر است که در اغلب موارد نیمکت های پیش دبستان ۹۰ سانتی متر / مقطع دبستان ۱۰۰ سانتی متر و دوره ی راهنمایی و دبیرستان پیشنهاد می شود که از طول ۱۲۰ سانتی متر استفاده شود . ارتفاع زمین تا نشیمن گاه نیز متغیر است و در مقطع پیش دبستان ۳۵ سانتی متر / در مقطع دبستان ۴۰ سانتی متر و در دوره های راهنمایی و دبیرستان ۴۵ سانتی متر می باشد . نیمکت های دانش آموزی مقطع راهنمایی و دبیرستان دارای ابعاد و اندازه های یکسان و متریال یکسان می باشند . متریال تمامی نیمکت ها همانطور که در فوق گفته شد درجه یک می باشد و با قیمت های مقرون به صرفه خدمت مشتریان عزیز ارائه می شود .استراکچر اصلی نیمکت ها و میز وصندلی ها فلز می باشد که از گوشت آهن یک و نیم در ساخت آنها استفاده می شود و با رنگ الکترو استاتیک یا پودر رنگ مزین شده اند که سبک مدرن و ساده ای را به محصولات می دهد و الکترو استاتیک ها نیز رنگ های متنوعی دارند . فلز آهن استفاده شده در این محصولات همگی ضد خش و ضد ضربه هستند و در برابر برخورد با شیء سنگین دچار خراشیدگی یا تغییر شکل نمی شوند .همه ی نیمکت های دانش آموز شرکت تیوان قابل شستشو هستند و با برخورد آب و رطوبت دچار رنگ پریدگی و زنگ زدگی نخواهند شد . جنس نیمکت ها از دو متریال مختلف تهیه می شوند که به دلخواه و انتخاب مصرف کنندگان بستگی دارند . فایبر گلاس و چوب ام دی اف / که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند .

چوب ام دی اف رنگ های متفاوت دارد و می توان از رنگ استفاده نکرد که این نوع نیمکت با رنگ آلدر پوشیده می شود ولی در نیمکت های فایبرگلاس رنگ های متفاوت وجود دارد و بسیار مقاوم تر از چوب های ام دی اف هستند و با برخورد شیء سنگین دچار خراشیدگی نمی شوند اما این نکته را باید متذکر شد که نیمکت هایی که با چوب ام دی اف تولید می شوند از زیبایی منحصر بفردی برخوردار می باشند . در زیر میز نیمکت ها جایگاهی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز و کتاب دانش آموزان تعبیه شده که این مورد قابل حذف و اضافه می باشد . از دیگر ویژگی های نیمکت های دانش آموزی وجود جایگاهی بر روی میز برای قرار دادن مداد و خودکار می باشد که وجود این قسمت به کارایی بهتر نیمکت ها افزوده می شود . ام دی اف استفاده شده در این میزوصندلی ها و نیمکت های دانش آموزی ۱۶ میلی متر می باشند و ضخامت گوشت آهن استفاده شده ۵/۱ میلی متر است . پروفیل استفاده برای قطعه های فلزی کناری ۲۰*۴۰ و فلز استفاده شده برای قرار دادن پا در زیر نیمکت ۲۰*۲۰ می باشد و ضخامت ورقه جا کتابی ۷ ملی میتر می باشد که تمامی این ابعاد استاندارد هستند اما اگر خریداران نیمکت و میزوصندلی هایی مد نظر دارند که با ابعادی متفاوت هستند شرکت تیوان همواره این محصولات را نیز تولید می کنند . از دیگر ویژگی های این نیمکت ها می توان به قوطی های آهن قوی در زیر جایگاه نشیمن برای جلوگیری از قوس نشیمن اشاره نمود .

میزوصندلی و انواع نیمکت های شرکت تیوان از متریال یکسانی تولید می شوند اما تفاوت آنها در صندلی و نشیمن گاه است که نشیمنگاه میزوصندلی ها جدا از هم هستند و به تنهایی قابل جابجایی می باشند و فضای کمتری را نسبت به نیمکت ها دارند و به راحتی توسط دانش آموزان قابل حمل هستند ولی نشیمنگاه نیمکت ها متصل هستند و وزن بیشتری نسبت به میزوصندلی ها دارند .

انواع نیمکت دانش آموزی

نوع دیگر میزو صندلی که محصولی جدید از فعالیت های اخیر شرکت تیوان می باشد میزوصندلی های جدا از هم دو نفره که از دو جنس متفاوت ورزالیت و ام دی اف تهیه می شوند که هر کدام خاصیت و ویژگی خود را دارند و ساختار لوکس و مدرن تری نسبت به نیمکت های دانش آموزی دارند .

خواسته ما جلب رضایت شما و ساخت بهترین هاست ، ما همواره تمایل داریم تا بهترین خدمات را ارائه دهیم و در این راه همواره استواریم .

برای ایجاد یک مدرسه مجهز با امکانات عالی بهتر است در راهرو های مدرسه از صندلی های انتظار محصول شرکت تیوان استفاده شود ،این محصول علاوه بر استفاده در مدارس ، قابل استفاده در اداره جات / شرکت ها / مراکز آموزشی / مراکز بهداشتی و …. می باشند که استراکچر فلزی دارند و بهم متصل هستند واز جنس فایبر گلاس می باشند . برخی از آنها رویه چرمی دارند که این انتخاب بسته به خرید مصرف کنندگان می باشد همچنین این صندلی ها باعث نظم بیشتر در محیط و عدم پراکندگی و شلوغی در اماکن گفته شده در فوق می شوند و در راهرو های مدارس بسیار کاربرد دارند  .

از دیگر محصولات آموزشی مشابه نیمکت های دانش آموزی و میزوصندلی های شرکت تیوان می توان به صندلی های دسته تحریر یا صندلی های دانشجویی اشاره نمود که ساختاری متفاوت دارند و قابل استفاده برای یک نفر می باشد و به راحتی قابل حمل هستند در زیر برخی از این صندلی ها سبد وجود دارد که دانشجویان یا دانش آموزان می توانند وسایل مورد نیاز خود را در آنجا قرار دهند . دسته های این صندلی ها متحرک و قابل چرخش هستند و از متریال یکسانی ساخته شده اند / دو نوع متریال متفاوت دارند که به انتخاب مصرف کنندگان بستگی دارد . فایر گلاس و چوب ام دی اف .

کلیه محصولات تیوان از جمله نیمکت مدرسه با متریال درجه یک و قیمت های کاملا نازل و مقرون به صرفه با سه سال گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش به سراسر نقاط ایران و کشور های همجوار ارسال می شود .

منبع: سایت نوین چیر