بررسی صندلی های آمفی تئاتر و ابعاد آن

بررسی صندلی های آمفی تئاتر و ابعاد آن

صندلی سینمایی خوب

در مورد بررسی صندلی ها باید گفت که صندلی های آمفی تئاتر می تواند انواع و مدل های مختلفی داشته باشد تا بتواند برای انتخاب و خرید مناسب بررسی شود. قبل از اینکه به بحث صندلی ها برسیم لازم است تا در مورد سالن مورد نیاز و طراحی داخلی آن صحبت کنیم تا بتوانیم مناسب ترین صندلی را انتخاب و سفارش و برای نصب اقدام شود. از این رو اولین مورد بررسی سالن می باشد. سالن ها باید به گونه ای باشد که متناسب با فضا وکاربری باشد. شما هیچ وقت سینمایی با دکوراسیون داخلی روشن نمی بینید ویا در طراحی سالن های آمفی تئاتر از طراحی و چیدمان رنگ های تیره استفاده نمی شود. و این یعنی اینکه باید بتوانید در مرحله طراحی و دکوراسیون سالن نیز به شکل صحیح اقدامات لازمه را انجام و به صورت حرفه ای اجرا نمایید.

شرکت تیوان توانایی این را دارد تا شما را از اولین مرحله برای طراحی و ساخت سالن های آمفی تئاتر و سینما و سالن های همایش یاری برساند. تیمما با سابقه ای درخشان و چندین ساله در امر طراحی و اجرا سالن های آمفی تئاتر و سینمایی توانسته رضای مندی حداکثری مشتریان را به دست آورد از این رو می توان گفت باید طراحی داخلی سالن ها و دکوراسیون سینما به همان اندازه انتخاب صندلی ها مهم است تا بتوانند متناسب با یکدیگر سالن را به تکامل برسانند. این طراحی صحنه می تواند به سبک های گوناگون طاحی و اجرا شود.

صندلی آمفی تئار یا صندلی سینمایی و صندلی همایش همه از یک عنصر هستند که در رنگ بندی و دسته ها و جزییات ممکن است تفاوت داشته باشند. از این رو مهم است تا بتوانید با درک درستی از نیازها بهترین نوع آن را انتخاب و سفارش دهید. این صندلی ها می تواند دارای دسته های مختلفی بوده تا مشتریان بتوانند به راحتی از آنها برای سالن های مختلف و کاربری های گوناگون استفاده نمایند. مهمترین نوع های دسته ها شامل دسته های معمولی و دسته های تحریر و دسته های پاپ کرنی و نوعی از دسته های ۳۶۰ درجه برای نگهداری لپ تاپ است. به صورت ویژه هر کدام از این دسته ها را بررسی می کنیم.

دسته های صندلی همایش

دسته های معمولی عمومی ترین نوع دسته ها می باشد که می تواند برای همه صندلی ها و با هر نیازی استفاده گردد. این دسته ها می تواند از جنس انتگرال و یا ام دی اف باشد. سالن های همایش و سالن های آمفی تئاتر بنابر فراخور نیاز می توانند از این نوع دسته ها استفاده کنند. مشتری می تواند در هنگام خرید نوع ا دی اف بودن یا انتگرال بودن دسته ها را نیز تعیین و سپس برای خرید اقدام نماید.

دسته های تحریر نیز از انواع دیگر دسته ها هستند که با می تونند صفحه ای را برای نوشتن و یا نت برداری مهمانان و مخاطبان و کاربران در جلوی آنها آورده و به صورت مکانیکی در صورت نیاز نداشتن به کنار ببرند. این نوع دسته ها بیشتر برای فضاها و سالن هایی کاربرد دارد که مهمان می خواهد چیزی را بنویسد یا یادداشت نماید. بنابراین سالن های آمفی تئاتر دانشگاه و یا مراکز آموزشی میتواند اصلی ترین گزینه برای استفاده از این نوع دسته ها باشد.

نوع دیگر دسته ها دسته های پاپ کرنی می باشد. این نوع از دسته ها بیشتر برای سالن های نمایش فیلم و سالن های سینما مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته ها دارای یک شیرا برای نگهداری مواد خوراکی و یا بطری آب معدنی می باشد و راحتی تماشاگر را در حین تماشای فیم برآورده می سازد. البته می توان از آن در سالن ها و یا فضاهای دیگری نیز در صورت نیاز استفاده نمود.

آخرین نوع دسته ها که در ایران هنوز فراگیر نشده است نوع دسته هایی با صفحه فلزی می باشد که برای نگهداری لپ تاپ کاربرد دارد. این صفحه فلزی در حالت عادی در پشت صندلی قرار داشته و در صورت نیاز می تواند به صورت ۳۶۰ درجه در جلوی کاربر و یا مهمان آورده شده تا بتواند بر روی آن لپ تاپ یا وسایل دیگر را قرار دهد. لازم به ذکر است جنس و مکانیزم این دسته ها بسیار مهم بوده و باید به گونه ای باشد که از حرکات لغزنده جلوگیری و توان نگهداری چند کیلوگرم را داشته باشد. البته این نوع دسته همانطور که گفتیم هنور دز ایران استفاده نشده ولی در بعضی از سالنهای همایش خارجی مورد استفاده قرار گرفته است.

بررسی صندلی های آمفی تئاتر و ابعاد آن

انواع صندلی سینمایی

صندلیهای همایش همانطور که از اسمشان مشخص است بیشتر در سالن های همیاش مورد استفاده قرار می گیرند. این صندلی ها به دلی ساختار سالنهای همایش باید به گونه ای باشند که رنگ بندی متناسب با دکوراسیون داخل سالن را داشته باشد. از این رو بیشتر برای تجهیز سالن های همایش از صندلی های با رنگ بندی های روشن استفاده می شود. و دسته های بیشتر این صندلی ها نیز به صورت معمولی می باشد.

صندلیهای آمفی تئتر نیز در سالنهای آمفی تئاتر استفاده گردیده و باید دارای یک سری ویژگی ها باشد. اگر این صندلی ها قرار است در سالن های آمفی تئاتر دانشگاه ها استفاده شود سعی می شودتا ار دسته های تحری به فراخور نیاز استفاده شده و در غیر اینصورت در سالن های آمفی تئاتر سازمان ها و مراکز از دسته های معمولی برای این صندلی ها استفاده می شود. در مورد رنگ بندی نیز ماند صندلی همایش باید تناسب بین رنگ صندلی و دکوراسیون سالن آمفی تئاتر مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن انتخاب انجام شود.

صندلی سینمایی هم بیشتر در سالن های سینما و یا سالن های تئاتر و سالن های نمایش فیلم کاربرد داشته و باید نکاتی را در هنگام خرید رعایت نمایید. این صندلی ها می تواند دارای دسته های معمولی یا دسته پاپ کرنی باشد اما متناسب با نیاز بهتر است تا از دسته های پاپ کرنی برای آنها استفاده گردد. از سویی دیگر باید به این نکته توجه نمود. رنگ بندی صندلی های سینمایی بسیار متفاوت با رنگ بندی صندلی های دیگر می باشد و باید رنگ بندی این صندلی ها تیره باشد تا تمرکز تماشاگر در هنگام مشاهده فیلم بهم نخورد. از سویی دیگر باید کیفیت این صندلی ها به طوری باشد که در صورت استفاده مستمر عمر طولانی تری داشته باشد.

مشخصات فنی صندلی آمفی تئاتر

حال که به طور خلاصه با صندلی های آمفی تئاتر آشنا شدیم لازم است تا در مورد مشخصا فنی آنها نیز کمی صحبت نماییم. سیستم برگشتی این صندلی ها یاتاقانی – تعادلی می باشد. و این سبب می شود تا صندلی به صورت نرم باز و بسته شده و کاربر بتواند به راحتی بر روی آن نشسته و یا از روی آن برخیزد. پروفیل های از جنس پروفیل سنگین استاندارد ساوه به ابعاد ۲۰ * ۴۰ – ۴۰ * ۴۰ – ۴۰ * ۱۰۰ می باشد. فوم مورد استفاده جهت پشتی و کفی صندلی از نوع فوم سرد تزریقی و دوام طولانی می باشد که مقاومت و طول عمر محصول را افزایش می دهد. کلاف های مورد استفاده جهت پشتی و کفی صندلی ها از جنس چوب راش یا ۱۰  Mm، تهیه شده از کارخانه های معتبر داخلی و دسته های مورد استفاده در صندلی ها از جنس چوب راش می باشد.

بررسی صندلی های آمفی تئاتر و ابعاد آن

جنس دسته ها در نوع صندلی های همایش می تواند بنابر انتخاب مشتری از نوع چوب راش باشد. پارچۀ استفاده شده در صندلی جهت رویه کوبی از نوع شانل درجه یک ایرانی که دارای سه سال گارانتی می باشـد و رنگ به دلاواه کارفرما می باشد . . رنگ استفاده شده جهت پوشش پایه از نوع رنگ الکترو استاتیک کوره ای مشکی ضد خش می باشد. صندلی های قرارداد شده دارای پنج سال گارانتی می باشد. جوش استفاده شده برای اتصال پروفیل پایه ها از نوع co2 می باشد . با همه این ویژگی ها در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می توانید ضمن تماس با ما از مشخصات فنی کامل محصولات صندلی سینمایی و آمفی تئاتر مطلع گشته و با بررسی بیشتر بهترین محصول را برای خرید انتخاب نمایید.

این صندلی می توانند در دو نوع معمولی و وی آی پی طراحی و تولید گردند. تفاوت های جزئی این دو نوع صندلی ها اعم از رنگ بندی و اندازه و شکل آنها می باشد. از نظر ابعاد صندلی های وی آی پی دارای ابعاد بزرگتری نسبت به صندلی های معموی بوده و از این صندلی ها در اولین ردیف صندلی ها استفاده می شود. البته در سینما سعی می شود تا صندلی های وی آی پی در انتهای سالن باشد. در مورد دسته ها باید بگوییم دسته های این صندلی های وی آی پی به صورت معمولی بوده و سعی می شود تا در سالن های آمفی تئاتر در جلوی آنها میزی قرار داده شود. در بحث پایه ها نیز باید بگوییم صندلی های معمولیدارای دو پایه بوده در حالی که صندی های وی ای پی دارای یک پایه می باشند. در رنگبندی نیز صندلی های وی آی پی از رنگ های غیر از صندلی های معمولی استفاده شده و سعی می شود تا از رنگبندی کرم یا زرشکی در آنها استفاده شود.

با همه توضیحات بالا شما می توانید درک درستی از صندلی های آمفی تئاتر و تفاوت آنها با صندلی سینمایی یا صندلی های همایش داشته باشید. همچنین به فراخور چیزی که نیاز دارید دسته ها را انتخاب و سپس با ویژگی های سفارشی مانند رنگ بندی ها بتوانید تناسبی بین آنهاو سالن ایجاد نمایید. مدل های گوناگونی از محصولات شرکت تیوان را می توانید در صفحه صندلی آمفی تئاتر مشاهده و با استعلام قیمت های مناسب برای خرید اقدام نمایید.

منبع: وبلاگ نوین چیر