استاندارد های صندلی های دانشجویی

استاندارد های صندلی های دانشجویی

صندلی های دانشجویی دارای استاندارد های متنوعی هستند که باید در مراحل ساخت و انتخاب و خرید به آنها توجه نمود. در این مطلب در مورد استاندارد های صندلی دانشجویی صحبت نموده و به طور مفصل در این زمینه می پردازیم. استاندارد هایی که در بحث اندازه این صندلی ها هست به صورت زیر می باشد. ارتفاع سطح دسته صندلی دانشجویی از سطح نشیمن گاه برابر ۲۰، ارتفاع سطح نشیمن گاه ۴۲، عمق سطح نشیمن گاه ۳۸، عرض سطح نشیمن گاه بیش از ۵۹ و ارتفاع پشتی صندلی ۳۵ سانتی متر باشد، تناسب این ابعاد با ابعاد آنتروپومتری به ترتیب تا ۳۲، ۴۹، ۴۹، بیش از ۵۹ و ۴۴ درصد بهبود می یابد. ساختار این صندلی ها باید به گونه ای باشد که بعد از نشستن بتواند گودی کمر را پر نماید. ارتفاع این صندلی ها نیز باید در حالت استاندارد طوری باشد که پا بر روی زمین قرار بگیرد و درجه بین ساق پا و ران به صورت ۹۰ درجه باشد.

عمق نشیمن گاه باید به گونه ای باشد که موقع نشستن و چسبیدن کمر به پشتی صندلی دانشجویی ، پشت حفر زانو با لبه قدامی صندلی مقداری فاصله (به اندازه چهار انگشت) باید داشته باشد. تمامی صندلی های تولید شده اعم از دانشجویی و دانش آموزی دارای ارتفاع مناسب و اندازه استانداری برای نشستن دانشجویان می باشد. نشیمن گاه و پشتی این صندلی های دانشجویی از جنس فایبرگلاس یا mdf بوده که با کیفیت بسیازی بالایی تولید می شوند.  ضمنا صندلی های با جنس فایبرگلاس می توانند با روکش چرمی یا بدون روکش چرمی باشند. بدنه این صندلی ها از فلز بوده و دارای استحکام و مقاومت بسیاز زیادی می باشد.

استاندارد های صندلی های دانشجویی

استفاده از اصول ارگونومی در طراحی و ساخت صندلی های دانشجویی و دانش آموزی نقش بسیار مهمی در حداقل کردن مشکلات احتمالی و آسیب های وارد شده بر بدن دانشجویان می باشد. به همین دلیل قبل از طراحی و تولید یک صندلی باید به شکلی دقیق این اصول را  فراگرفت و سعی نمود تا بر اساس این اصول صندلی دانشجویی را طراحی و تولید نمایید. ابعاد آنتروپومتری دانشجویان دانشگاه زابل شامل ارتفاع شانه، ارتفاع آرنج، ارتفاع رکبی، طول رکبی کپل و عرض کپل می تواند برای طراحی بهتر و سازگار با بدن دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی ها نشان می دهد که دانشجویان بر روی صندلی های بلند تر از صندلی های استاندارد راحت تر می نشینند. صندلی های دانشجویی باید بتوانند تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل نموده و مشکلی ایجاد ننمایند. همچنین باید متریال های مورد استفاده در ساخت این صندلی ها به گونه ای باشد که ویژگی های منحصر به فردی بوده، ماننده ویژگی ضد سایش که می تواند ماندگاری صندلی را تا سال های طولانی تضمین نماید. ویژگی دیگری که متریال های جدید دارا می باشند ویزگی ضد اشتعال بودن می باشد. بدین صورت که در صورت بروز آتش سوزی این صندلی ها به صورت خنثی سوخته و آتش سوزی را گسترش نمی دهند.

استفاده از متریال های با ویژگی های خاص بسته به انتخاب و نظر مشتری انتخاب و استفاده می شود و نیاز است تا ضمن برآورد نیاز های مشتری از متریال های مناسب استفاده شود. شما می توانید سئوالات خود ضمن تماس از بخش فروش تیوان بپرسید.

منبع: بلاگ سایت نوین چیر